שלושה חודשי עבודות שירות על החזקת חומר פדופילי



באמצו את ההסדר ציין בית המשפט, כי הנאשם נשוי ואב לשלושה, וכי על אף משיכתו המינית לא ניסה ליצור קשר כלשהו, וירטואלי או אמיתי, עם קטינים. נקבע עוד, כי חומרת העבירה מתבטאת בכך, שעצם הצריכה של פורנוגרפיית קטינים מגבירה את הביקוש ואת ניצול הקטינים לצורך הפקתו

בית משפט השלום בראשון לציון הטיל עונש של 3 חודשי עבודות שירות בלבד על אדם שהורשע בעבירה של החזקת חומר תועבה פדופילי, בהתאם להסדר טיעון שהושג בין הפרקליטות לסנגוריו של הנאשם.  באמצו את הסדר הטיעון ציין בית המשפט, כי הנאשם נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים, וכי על אף משיכתו המינית לא ניסה ליצור קשר כלשהו וירטואלי או אמיתי עם קטינים. השופטת אימצה את הסדר הטיעון, וגזרה עליו שלושה חודשי עבודות שירות. עוד נגזר על הנאשם חמישה חודשי מאסר על תנאי והתחייבות בסך 10,000 ש"ח שלא לעבור על העבירה בה הורשע.

בכתב האישום שהוגש נטען, כי הוא הוריד למחשבו האישי תמונות של קטינות בעירום, והחזיק עשרות סרטוני וידאו ואלפי תמונות של קטינות ערומות, שבין היתר מקיימות יחסי מין. בשל כך הורשע האשם בעבירה של החזקת חומר תועבה אסור. בטיעוניה לעונש ציינה התביעה, כי לנאשם אין הרשעות קודמות וכי זו מעורבותו הראשונה והיחידה בפלילים וביקשה כי בית המשפט יאמץ את הסדר הטיעון.

לצד הצורך להוקיע את התופעה החמורה של פורנוגרפיית קטינים, טענה התביעה, יש להתחשב בנאשם נוכח נסיבותיו האישיות המיוחדות, שכן הנאשם בעצמו היה קורבן לדינמיקה מינית מורכבת במשפחה בילדות.

עוד  ציינה התביעה, כי כיום מנהל הנאשם אורח חיים נורמטיבי לחלוטין, וכי הגורמים המקצועיים מצאו כי רמת הסיכון שלו לביצוע עבירות מין נמוכה וקיימת נכונות לטיפול מצדו. עורכת דינו של הנאשם הצטרפה  לטיעוני המדינה והוסיפה, כי מדובר בעבירה קלה במדרג עבירות התועבה, וצירפה חוות דעת לפיה הנאשם אינו סובל מנטיות פדופיליות.

בגזר הדין נקבע עוד, כי חומרת העבירה מתבטאת בכך, שעצם הצריכה של פורנוגרפיית קטינים מגבירה את הביקוש לחומר, ובאופן טבעי את ניצול הקטינים לצורך הפקתו ועל כן יש לנהוג בחומרה עם המשתמשים בחומרים אלה. לכן, על הענישה בעבירות מסוג זה לשאת אופי מרתיע, ועל ביהמ"ש לשים לנגד עיניו את טובת הקטינים וההגנה עליהם, ולהעדיפם על נסיבותיו האישיות של הנאשם.

עם זאת קבעה השופטת, כי במסגרת השיקולים לקולא, יש להתחשב בעברו הנקי של הנאשם, הודאתו המיידית, קבלת האחריות על-ידו ונכונותו לשאת בעונש בגין מעשיו האסורים, וכן, בממצאי חוות הדעת לפיה הנאשם אינו סובל מנטיות פדופיליות.

קרדיט: אורלי ממן "מגפון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה