כיצד נתפס הרוצח של בני משפחת אושרנקו מראשון לציון?



זה היה אחד ממקרי הרצח המזעזעים, רצח משפחת אושרנקו באוקטובר 2009. חוקרי המשטרה נאלצו להתמודד לא רק עם המראות הקשים, אלא גם עם השאלה מי רצה לחסל המשפחה. כעת מספקים אנשי המז"פ הצצה ראשונה לזירה ולראיות שהביאו לתפיסת הרוצח

הפרטים מאחורי לכידתו של רוצח בני משפחת אושרנקו:הרצח של ששת בנ משפחת אושרנקו מראשון לציון זעזע אתץ המדינה באוקטובר 2009. לאחר שנאלצו להתמודד עם מימדי הזוועה בתוך דירת המשפחה היו צריכים החקור להתמודד גם עם חידת זהותו של הרוצח.

"היו אלפי, אם לא עשרות אלפי כתמי דם בזירה. עשרות דקירות בכל גופה. זה היה רצח עם הרבה מאוד זעם", מספר דורון אביגדורי, ראש מעבדה ניידת  שלוחת מרכז. אביגדורי וצוותו החלו לעבוד ולבחון את מספרן הרב של דגימות הדם שנמצאו.

החשד הראשוני היה שהרוצח היה מישהו מתוך המשפחה אך החשד הזה נתבדה כשחולצה מוכתמת בכתמי דם נתגלתה בזירה. דגימות הדם לא השאירו מקום לספק - הרוצח הוא מישהו מחוץ למשפחה. "יאנה סייעה לנו רבות למפות את האופציות לזהות אפשרית של הרוצח", סיפר עופר מועלם, ראש מפל"ג תשאול בימ"ר מרכז. 

שמו של קרליק עלה והוא נתפס לא מאחר שהחשד כלפיו היה גדול מאשר כלפי אחרים. קרליק עורר את החשד כשלא הגיע לחדר החקירות במועד שנקבע עימו. המשטרה החלה לחפש אחריו אבל הוא נעלם. לבסוף נמצא רכבו ומתוכו נלקחו חפצים אישיים ששימשו לבדיקת ה-DNA.

צוות המעבדה לא בזבז זמן נכנס לעבודה על מנת לבדוק האם ישנה התאמה בין דגימות הדם של הרוצח מהזירה לבין ה-DNA מחפציו של קרליק. כשההתאמה הוכחה הודיעו על כך אנשי המעבדה תוך דקות ספורות ובמבצע שעד היום לא אושר לפרסום נתפס קרליק זמן קצר לפני שהיה מצליח לברוח לתמיד.

קרדיט: דורון הרמן nana10.co.il
צילום: פוטו גדי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה