שכן: "הבן התעלל באם שנרצחה, שוטרים היו פה והלכו"



מעצרו של ויקטור צ'רניש הוארך בתשעה ימים בחשד לרצח אמו, נינה. במשטרה ממתינים לתוצאות הנתיחה לקביעת סיבת המוות. השכן: "באו לפה בעבר שוטרים כמה פעמים ולא עשו כלום"

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בתשעה ימים את מעצרו של ויקטור צ'רניש, החשוד ברצח אמו, נינה צ'רנישבת ה-61, אמש בדירתה בראשון לציון. החשוד טען בחקירתו כי לא התכוון לגרום למותה של האם - אלא שהיא נחנקה בעת שאכלה והוא ניסה להציל את חייה, אולם המשטרה מייחסת לו בשלב זה סעיף רצח.

במקביל, סיפר אחד השכנים כי הבן נהג להכות את אמו. "שמעתי לפחות מקרה אחד בשבת שעברה, בין שש לשבע בבוקר, שהבן צעק על האמא. הוא גרר אותה במדרגות. יצאתי לחלון וראיתי בחוץ את האמא מכופפת על הרצפה והבן נותן לה מכות. רצתי למטה בניסיון להציל אותה, אבל הם כבר לא היו שם. באו לפה בעבר שוטרים כמה פעמים ולא עשו כלום".

חשד לרצח עלה כבר מחקירה ראשונית

בדיון שהתקיים הבוקר בהארכת המעצר, טען סנגורו של צ'רניש, עורך הדין ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, כי "המסקנה הבלתי מתקבלת על הדעת תהיה שבד בבד עם הרצון שלו להביא למותה, הוא גם התקשר להזמין לה הצלה". לעומת זאת, טען נציג המשטרה כי כבר מבדיקה ראשונית של השוטרים שהגיעו לזירה, עלה חשד לעבירת רצח. השופט אברהם הימן קבע בהחלטתו כי בשלב זה "לא מצאתי כי זה המקום להגדיר מה היא העבירה שהחשד הסביר מוביל אליה - האם חשד סביר לרצח, האם חשד סביר להריגה או שמא לגרם מוות ברשלנות". השופט נעתר לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרו של החשוד בתשעה ימים.

במשטרה ממתינים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות, על מנת לקבוע את סיבת המוות. כמו כן, יאזינו החוקרים לשיחה שהתקבלה במד"א וינסו לקבוע אם מדובר ברצח או בגרימת מוות ברשלנות, ואם בכלל הייתה עבירה.

הבן טוען כי ניסה להציל את חייה

בסביבות השעה 20:30 אמש, התקשר צ'רניש למוקד מד"א ואמר למוקדנית כי אמו נחנקה בזמן שסייע לה לאכול את ארוחת הערב. בזמן שהקפיצה למקום צוות הצלה, נתנה המוקדנית לחשוד הוראות החייאה כדי שיסייע לאם. כשהפרמדיקים הגיעו למקום, הם מצאו את האישה מחוסרת הכרה, ללא דופק או נשימה, ורופא נאלץ לקבוע את מותה.

כוחות משטרה, בליווי אנשי המעבדה לזיהוי פלילי, הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות מותה של האם. לשוטרים סיפר הבן כי הוא מתגורר עם אמו מזה שנתיים, וכי היא חולה סיעודית. חשדם של השוטרים התעורר, והבן נלקח לחקירה בידי צוות חקירה מיוחד של מרחב השפלה, בפיקודו של רב פקד חיים שרייבנהד.

בתמונה: הנרצחת, נינה צ'רניש (צילום: רפרודוקציה)

קרדיט: מור שמעוני, מערכת וואלה! חדשות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה