תקף נהגת, לעיני בתה, בגלל שחסמה את רכבו



שישה חודשי מאסר בפועל שהומרו בעבודות שירות, וקנס כולל בסך של 6,000 שקל, נגזרו על קבלן גינון מראשון לציון שתקף נהגת שחסמה אותו מול עיני בתה הקטנה.

קוצר בזעם: זה לא נעים שחוסמים לך את הרכב בחנייה. אבל קבלן גינון מראשון לציון לקח את התגובה הנזעמת רחוק מידי, ובית המשפט גזר עליו שישה חודשי מאסר בפועל, שהומרו בעבודות שירות. בנוסף הוא נקנס ב־1,000 שקל וחויב בפיצוי של 5,000 שקל למתלוננת נגדו.

התקרית אירעה כאשר חזרה המתלוננת עם בתה בת השש לרכבה שחסם את מכוניתו של הגנן. הוא מצידו סירב לאפשר לה לנסוע מהמקום. לטענתו, ניסתה המתלוננת לדרוס אותו עם רכבה, אך טיעון זה לא התקבל בבית המשפט.
 
על פי פסק הדין, הוא פתח את דלת מכוניתה של התובעת ואחז בצווארה בתנועת חניקה וכיבה את מנוע רכבה. בנוסף עולה מפסק הדין כי הגנן המשיך במעשי האלימות כלפי המתלוננת בתוך רכבה, כל זאת כאשר ילדתה הקטנה, נמצאת במושב האחורי של הרכב, עדה לתקיפה.
 
"לא יעלה על הדעת כי תינתן לגיטימציה לפעולת התגובה האלימה של הנאשם", כתבה בגזר דינה השופטת איטה נחמן. "איבוד עשתונות מעין זה מחייב ריסון ובלימת תגובות אלה לאלתר ובאופן ברור".
 
יחד עם הביקורת הקשה על מעשיו של הגנן בגזר הדין, נתנה השופטת נחמן דעתה גם על תופעת האלימות בין נהגים על כבישי הארץ. "בתי המשפט נדרשים

להחמיר בענישה כדי להגן על ציבור המשתמשים בדרכים מפני נהגים בריונים וחמומי מוח, המנסים לפתור בתוקפנות ואלימות מחלוקות שוליות הנובעות מהתנהגות הנהגים", אמרה.
 
יחד עם זאת, ציינה השופטת בנימוקיה לגזר הדין כי הגנן מפרנס יחיד למשפחתו, ומגדל יחד עם אשתו את נכדתם בת החמש מאז לידתה. "שליחתו לכלא", מציינת השופטת, "תפגע ללא ספק בפרנסת משפחתו שתלויה בו למחייתה. למרות אלה היה על הנאשם לחשוב על כך בטרם ביצע את התקיפה החמורה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה