חשד: תושב ראשל"צ זייף ספר של שופט עליון ומכר באלפי שקלים



המשטרה עצרה היום (ב') תושב ראשון-לציון, בחשד שסחר בספרים משפטיים מזויפים. לפי החשד, הוא זייף ספר של שופט בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, ומכר עותקים שלו באלפי שקלים. היחידה הכלכלית "ביימה" רכישת עותק של הספר המזויף ממנו, ואז עצרה אותו.

המשטרה עצרה היום (ב') תושב ראשון-לציון, בחשד שסחר בספרים משפטיים מזויפים. לפי החשד, הוא זייף ספר של שופט בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, ומכר עותקים שלו באלפי שקלים. היחידה הכלכלית "ביימה" רכישת עותק של הספר המזויף ממנו, ואז עצרה אותו. אחר הצהריים הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בעירו.

לפני כמה שבועות הגיע לאנשי המודיעין של היחידה הכלכלית מידע שלפיו האיש עוסק בזיוף של ספרות מקצועית. רכזי המודיעין של מחלק הקניין הרוחני ביחידה, בפיקודו של שלומי חכמון, החלו לאסוף מידע על האיש, וגילו כי הוא עוסק בעיקר בזיוף ספרו של השופט אליעזר ריבלין "תאונת דרכים", ספר הנחשב לאורים ותומים של עורכי הדין, ושמחירו בשוק כ-1,200 שקלים.

ביחידה הכלכלית מעריכים כי החשוד הבין את הפוטנציאל הרווחי הטמון בהפסדת ספר מזויף כזה, והחל לסחור בו באינטרנט. חוקרי המשטרה יצרו איתו קשר וביקשו לרכוש

את הספר, שנראה כמו המקורי. במהלך הפגישה תיעדו החוקרים את הליך המכירה, ואת האיש מציג את הספר כספר המקורי. גם המחיר שדרש מהם, 1,200 שקלים, תואם את המחיר המקורי.

עם השלמת העסקה הודיעו החוקרים לאיש כי הוא עצור. ביחידה הכלכלית ינסו כעת לבדוק אם האיש זייף גם ספרים אחרים, וכמה כסף גרף מכך.

עו"ד אבי עמירם, המייצג את החשוד, אמר: "אין מחלוקת כי הלקוח שלי רכש חמישה ספרים כדת וכדין. המשטרה אישרה זאת בדיון. הלקוח נפל כנראה בפח והיה משוכנע כי העותקים, שהמשטרה טוענת שהם מזויפים - כשרים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה