פגעי מזג האוויר בראשון לציון



בעקבות הסערה הגדולה שפקדה את העיר בסוף השבוע האחרון התקבלו במוקד העירוני 650 פניות בנושא מזג האוויר, 50 עצים קרסו בעקבות החורף הסוער המלווה בגשמים וברוחות עזות שפקדו את העיר בסוף השבוע האחרון גם ראשון לציון חוותה את פגעי מזג האוויר.

במוקד העירוני נפתחו בסוף השבוע האחרון למעלה מ-650 פניות בנושא מזג אויר. עיקר הפניות התמקדו בדיווחים על נפילתם של למעלה מ-50 עצים ברחבי העיר ובורות שנוצרו בכבישים, ובחלקם הוגדרו כמסוכנים.   המצב יכול היה להיות גרוע יותר, מספרים בעירייה, הנזקים שנגרמו בסוף השבוע האחרון קרו לאחר היערכות מקיפה שערכה העירייה לקראת מזג האוויר הסוער. בין יתר הדברים, העצים נגזמו על ידי צוותים שתוגברו לקראת הסערה מבעוד מועד ופונו למחרת על ידי מנופים. באשר לבורות בכבישים, צוותים מתוגברים עבדו גם בלילות – להנחת מצע ולטיפול בבעיה, לעיתים מספר פעמים באותו מקום. 

לקראת סוף השבוע האחרון, הורה מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, לכל המינהלים ואגפי העירייה להתכונן מבעוד מועד, ולהיערך מראש לקליטת גשמים ומניעת הצפות מים.בתאגיד המים העירוני מניב, ביצעו עובדי התפעול של החברה הכנות מקדימות בכל המוקדים המועדים לפורענות בעקבות תחזיות מזג האוויר. בין יתר הדברים, שקדו עובדי החברה על ניקוי קולטנים, סריקה וניקוי תעלות הניקוז, בדיקות של קו הביוב בשדרות נים\הפלמ"ח ועוד.

גם בזמן אמת, עובדי התפעול בילו בשטח ועברו מנקודה לנקודה על מנת לוודא שזרימת המים לקולטנים תקינה ושהקולטנים לא כוסו בפסולת שמונעת זרימת מים. בכל מקום בו הייתה הצטברות של לכלוך ועלים על הקולטנים- ביצעו עובדי התפעול ניקוי מקומי של הקולטן. לשמחתנו, הכול עבר בשלום וללא אירועי הצפה.

בנוסף, מינהל איכות הסביבה ביצע סריקה וניקיון יסודי ברחובות וצירי התנועה לסילוק מפגעים, לכלוך וסחף חול, במטרה למנוע סתימות וחסימות קולטים. כמו כן, בוצע גיזום עצים בקרבת חוטי חשמל ועמודי חשמל ואף הוכנסו לכוננות 2 צוותי גיזום עצים בליל הסערה לצורך מתן מענה מיידי לקריסת עצים.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה