קנס גדול על פגיעה באירוסים בראשון לציון



במסגרת פרויקט להקמת אגם ניקוז בסמוך לראשל"צ, נפגעו אלפי פקעות של אירוס הארגמן. בהסדר טיעון אליו הגיעו המדינה והחברה הקבלנית, התבקש השופט למחוק את החברה מכתב האישום ולהרשיע רק את מנהלי הפרויקט בעבירות

במסגרת עבודות להקמת אגם ניקוז בקרבת מכון טיהור שפכי גוש דן בראשון לציון, ביצעה חברה קבלנית באמצעות חברת עבודות עפר, חישוף בשופל בשטח של כדונם. במסגרת העבודות, טענה המדינה, נפגעו אלפי פקעות של אירוס הארגמן.
 
המדינה הגישה לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום בגין עבירות של פגיעה בערך טבע מוגן, נגד החברה הקבלנית, מנהל הפרויקט ומנהל העבודה שלה, וכנגד החברה לעבודות עפר ועובדיה, אשר ביצעו את העבודות בפועל.
 
בכתב האישום נטען, כי החברה ביצעה את העבודות ללא קבלת היתר לפגיעה בערכי טבע מוגנים ולמרות שרשות הטבע והגנים התנתה את ביצוע העבודות בגידור המקום.
 
במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו המדינה, החברה הקבלנית ומנהליה, ביקשו הצדדים לבטל את כתב האישום כנגד החברה, מכיוון שזו קשורה בהסכמים האוסרים עליה להיות מורשעת בפלילים, היה ותורשע, תופסק פעילותה ועשרות רבות של עובדים יוותרו ללא מקור פרנסה. בנוסף ביקשו, כי חלף הרשעת החברה, יודו המנהלים במעשיהם, ויוטל על כל אחד מהם קנס של 20 אלף שקל, הם יחתמו על התחייבות של 40 אלף שקל שלא לעבור עבירות של פגיעה בערך מוגן ואף יתווספו כעדי תביעה לאישום כנגד חברת עבודות העפר ועובדיה.
 
המדינה טענה, כי הקנס המבוקש בהסדר הטיעון אינו גבוה, אולם זאת נוכח העובדה, כי החברה ומנהליה השקיעו כספים בנסיון לשקם את האזור. מנהל העבודה הוסיף בהקשר זה, כי פעולות השיקום צלחו, והגיש לבית המשפט תצלומים אשר הראו כי ישנה פריחת אירוסים באזור.
 
החברה פעלה נמרצות לשיקום האזור השופט, ד"ר עמי קובו, קיבל את הודאת המנהלים והורה על מחיקת החברה הקבלנית מכתב האישום.
 
"אין צורך להכביר במילים אודות חומרת מעשיהם של הנאשמים והמשמעות הקשה של הפגיעה בערכי טבע מוגנים כאשר בשל מעשיהם של הנאשמים נפגעו אלפי פקעות של פרח אירוס הארגמן שהינו ערך טבע מוגן", כתב השופט והוסיף, כי למרות שראוי להטיל קנסות כבדים בגין פגיעה שכזו, יש להתחשב בכך שהחברה ומנהליה פעלו במרץ לשיקום המקום וכיום אירוס הארגמן פורח, וקיבל את הסדר הטיעון.
 
לפיכך נקבע, כי מנהל הפרויקט ומנהל העבודה ישלמו קנס של 20 אלף שקל כל אחד, שישולם בעשרה תשלומים שווים, ויחתמו כל אחד על התחייבות עצמית של 40 אלף שקל, כי לא יעברו במשך שלוש השנים הבאות עבירה של פגיעה בערך טבע מוגן.

קרדיט: מערכת PsakDin.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה