שיפ​וץ חזיתות בתים בראשון לציון



מאז החל הפרויקט לצבור תאוצה, התוצאות נראות בשטח ורשויות שונות מרחבי הארץ מבקשות ללמוד מראשון לציון כיצד עושים זאת; צור:"גם בנושא הזה ראשון לציון מובילה ראשוניות, חלוציות וחדשנות.

מוקדם יותר החודש ביקרו נציגי עיריית חיפה באגודה לתרבות הדיור בעיריית ראשון לציון, המנהלת מטעם העירייה את פרויקט שיפוץ חזיתות הבתים. המבקרים מהעיר הצפונית, הגיעו אל המפגש שנערך ביוזמתו ובניהולו של מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, על מנת ללמוד לעומק את יישומו של הפרויקט לאור ההצלחה והתאוצה אותה צבר הפרויקט בשנה החולפת. 

למי שעדיין לא מכיר את הפרויקט נספר כי בשנתיים האחרונות מובילה העירייה מהלך לפיו לרשות תושבי העיר עומדת הלוואה להחזר בתנאים נוחים למטרת שיפוץ חזיתות הבתים. העירייה יצרה, בשיתוף עם בנק הפועלים, מערכת תומכת של העמדת הלוואות לטובת התושבים בראשון-לציון, בהיקף של 200 מיליון שקלים ובתנאים חסרי תקדים, שתאפשר מתן הלוואה לכל בעל נכס שיבקש לבצע שיפוץ חזית, בסכומים של עד 30,000 ₪ ליחידת דיור, בהחזר חודשי של עד 250 ₪, כאשר העירייה משתתפת בעלויות הריבית וההצמדה.

למעלה משנה מאז יצאה התוכנית לפועל והביקוש גבוה 250 בניינים ברחבי העיר פנו בבקשה לשיפוץ חזיתות כאשר חלקם ביקשו גם לחזק את הבניין נגד רעידות אדמה. 60 בניינים נמצאים היום בשלב קבלת הצעות מחיר ומועמדים לשיפוץ, 10 בניינים קיבלו את כל האישורים וההלוואות וממתינים לתחילתו של השיפוץ. כמו כן, 6 בניינים נמצאים כבר בתהליך שיפוץ מתקדם ו-22 בניינים כבר שופצו בהצלחה. ובתוך כך, בשבוע האחרון הסתיים שיפוץ חזיתות ברחוב יבורבוים 2 בעיר, במסגרת הפרויקט. כל אחד מדיירי הבניין קיבל הלוואה של 30,000 ₪ מעיריית ראשון לציון אותם יחזיר בתשלומים של עד  250 ₪ בחודש. 

את ההחזר יוכלו הדיירים לפרוס לתקופה של עד 10 שנים כאשר עיריית ראשון לציון נושאת בעלויות הריבית וההצמדה. במסגרת השיפוץ שודרגה חזית הבניין, חודש לובי הבניין, שופצו קירותיו של הבניין, שופץ חדר המדרגות והותקנה מערכת אינטרקום חדשה בבניין.

ראש עיריית ראשון לציון דב צור, אמר כי "בשלוש השנים האחרונות הצבנו למטרה את שיפור חזותם וערכם של בנייני העיר בעיקר באזוריה הוותיקים ואני שמח שהשקעתנו נושאת פרי והתוצאות נראות בשטח. גם בנושא הזה ראשון לציון מובילה ראשוניות, חלוציות וחדשנות. שמחנו לארח את נציגי עיריית חיפה ונשמח לארח כל רשות אחרת בארץ על מנת לסייע לה ליישם פרויקט מן הסוג הזה". 

מנהל האגודה לתרבות הדיור בראשון לציון, צביקה ברקוביץ, אמר "שמחנו לארח את נציגי עיריית חיפה שקיבלו סקירה נרחבת על אופן יישום התוכנית בראשון לציון. הנציגים החיפאים התרשמו לטובה מאופן הפעלת התוכנית בעיר ולמדו רבות". עוד הוסיף ברקוביץ':"אני קורא לדיירי בתים משותפים לפנות אלינו ולקבל סיוע ובניין משופץ ונעים יותר".

בסיומו של המפגש בין נציגי עיריית חיפה לנציגי ראשון לציון, הנחה מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, את הצדדים ליצור המשכיות  של העבודה המשותפת על ידי צוות מיוחד מכל רשות שישמור על הקשר וימשיך את העבודה בשיתוף הפעולה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה