תרגיל ביחידת הכלבנים- הכלבים לכדו סמים



לאחר דקות מספר של חיפוש, גילה הכלב מקום מסתור של חשיש והשמחה בקרב הכלבנים הייתה גדולה. למקום הוזעקו אנשי יחידת הסמים ממשטרת ראשל"צ

נובחים נגד סמים: תרגיל של יחידת הכלבנים מהכלבייה המשטרתית בבית דגן הסתיים בשבוע שעבר בהישג יוצא דופן.

שלושה כלבים מהיחידה יצאו לשטח בית העלמין של בית דגן, במסגרתו תרגלו חיפוש סמים. "במהלך התרגיל, המוביל של הכלב מסתיר כמויות סמים קטנות

בשטח, כדי לתרגל את הכלב למצוא סמים", מסביר מפקד היחידה רפ"ק אריק סרוסי. "כבר בתחילת התרגיל, משך כלב, ששמו בן, את הכלבן שלו, חנוך בר, לכיוון אחר לגמרי מהמקום שבו הסתרנו את הסמים. הכלב התרגש מאוד והכלבן עודד אותו להמשיך בכיוון".
 
לאחר דקות מספר של חיפוש, גילה הכלב מקום מסתור של חשיש והשמחה בקרב הכלבנים הייתה גדולה. למקום הוזעקו אנשי יחידת הסמים ממשטרת ראשל"צ ובעוד הם בוחנים את "הסחורה", החלה הכלבה העונה לשם סיירה, לגלות סימנים של התרגשות ומשכה את כלבניתה, איילת טלקר, לכיוון אחר לגמרי מהצפוי.

"עודדנו אותה, וסיירה לקחה אותנו לכיוון מסתור נוסף של חשיש", מספר אריק.

"בסך הכל נמצאו סוליות במשקל כולל של יותר מקילוגרם. התפיסה הזאת, על אף שהייתה אקראית, שימחה את כולנו, כי היא מדגישה את איכות הכלבים שאנחנו מגדלים ומאלפים ואת החשיבות הרבה שיש להם במלחמה בסחר בסמים".

מאוחר יותר, לאחר שהחשיש נאסף ונשלח לזיהוי, עצרו שוטרי ראשל"צ חשוד שהסתובב בקרבת מקום ונראה מרוצה הרבה פחות מפעילות הכלבים באזור.

בחקירה התבררה מעורבותו בהחבאת הסוליות והוא הועבר להמשך חקירה בתחנת המשטרה.

קרדיט  עמיקם שוסברגר MYNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה