נידון למאסר עולם לאחר שרצח את חברו ואנס את אם חברו



אחד ממשפטי הרצח המזעזעים בישראל הגיע לסיומו עם מתן גזר הדין לאנדרי ליושצ'נקו, שרצח את חברו הטוב ואנס את אמו.

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום את דינו של אנדרי ליושצ'נקו בן ה-27, שרצח את חברו ולאחר מכן אנס את אמו של הקורבן. ליושצ'נקו, נידון למאסר עולם בגין רצח, 12 שנות מאסר בגין העבירות האחרות ופיצוי של 200,000 ₪ למתלוננת.

ליושצ'נקו הורשע לאחר שמיעת ראיות בעבירות של רצח, אינוס תוך שימוש בנשק קר, מעשה סדום תוך שימוש בנשק קר, כליאת שווא, חבלה בכוונה מחמירה, השמדת ראיה והדחה בחקירה.

הרצח אירע לפני כשנתיים ב-1 בינואר, אז נפגש ליושצ'נקו עם חברו ומכר נוסף בשם אדוארד בגן ציבורי בראשון לציון. השלושה בילו במקומות שונים ואף שתו משקאות אלכוהוליים. הנאשם והמנוח נפרדו מאדוארד ונסעו לביתו של הנרצח.

בשלב מסוים נכנסו השניים לחדר והנרצח נרדם. ליושצ'נקו גלש באינטרנט והאזין למוזיקה במחשב. כעבור כשעתיים, התעורר חברו מהמוזיקה ודרש מהנאשם ללכת מביתו, תוך שהוא מנסה לדחוף אותו. בתגובה, נתן ליושצ'נקו לחברו אגרוף מתחת ללסת והפילו למיטה.

בין השניים התהפתחה קטטה במהלכה רץ ליושצ'נקו למטבח, הוציא סכין ממתקן הסכינים שעמד על השיש וחזר לחדרו של הנרצח, כשהוא רוכן מעל חברו ודוקר אותו 12 דקירות בבטן, בבית החזה ובעורף. הוא המשיך במעשיו עד שהבחין כי הנרצח הפסיק לנשום ולאחר שוידא זאת על-ידי בדיקת הדופק בצווארו. אך ליושצ'נקו לא הסתפק בכך. לאחר הרצח, הוא ניגש לחדרה של אמו של חברו והעירה משנתה, כשהוא אוחז בסכין ומכה אותה באגרופיו בעיניה ובפניה. האם התחננה בפני הנאשם שיחדל ואמרה לו שתעשה כל מה שיבקש.

בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי "הנאשם המשיך להכות את האם והורה לה להתפשט תוך שהוא מניף לעברה את הסכין ואומר לה "אני אזיין אותך מעכשיו עד הבוקר" לשון כתב האישום. "האם שחששה מהנאשם, פשטה את בגדיה". ליושצ'נקו ביקש מהאישה לבצע בו מין אוראלי, התחכך בגופה ואנס אותה מספר איומים כשכל הזמן הוא מאיים עליה בסכין.

"נסיבות האירוע שהוא כה חריג, הפגישו את המתלוננת עם אכזריות וסדיסטיות שאינן נתפסות ופגעו בה במספר מישורים", נכתב בגזר הדין. "לדבריה, מאז האירוע, היא מתפקדת כלפי חוץ כרובוט, מנסה לתפקד ולהעסיק את עצמה כדי להימנע, ככל האפשר ממחשבות ורגשות שעלולים לתפיסתה להביא להתמוטטותה".

"באשר לתקופת המאסר הנוספת שיש להטיל על הנאשם, על תקופה זו לתת ביטוי לחומרת המעשים שבוצעו ללא כל סיבה, באכזריות ובהתעמרות יוצאת דופן במתלוננת בה התעלל הנאשם במשך כ-30 שעות", כתבו השופטים.

צילום אילוסטרציה: panthermedia.net

קרדיט: חדשות 2 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה