יזמי נתב"ג 2020 - האופציה הימית נפגשו עם ראש עיריית ראשון לציון



יזמי הפרויקט החדש נתב"ג 2020 - האופציה הימית, נפגשו בעניין זה בסוף השבוע שעבר עם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, שהביע תמיכה בתכנית.

האם שדה תעופה חליפי לנתב"ג יוקם דווקא על אי מלאכותי בים מול חופי ראשון לציון? ל-TheMarker נודע היום (ה'), כי יזמי הפרויקט החדש נתב"ג 2020 - האופציה הימית, נפגשו בעניין זה בסוף השבוע שעבר עם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, שהביע תמיכה בתכנית.

בתום המפגש סוכם כי התכנית החדשה תוצג להנהלת העיר כבר בעוד שבוע על ידי הצוותים המקצועיים - אקולוגי, תכנוני ואקוסטי, בראשותו של האדריכל ישראל גודוביץ, כדי לנסות לקדם את הפרוייקט.

הפרויקט החדש הושק רק בחודש שעבר על ידי איחוד האינג'ינרים והארכיטקטים לשיפור איכות הבנייה בישראל, קבוצת מומחים בינלאומית בתחום התעופה ובניית נמלי אוויר, ובתמיכת ראשי הישובים סביב נתב"ג.

עם אישי הציבור ואנשי המקצוע אשר תומכים בפרויקט נמנים האלוף (מיל') יצחק מרדכי; האלוף (מיל') אורן שחור, נשיא ICC; פרופ' מיכאל בורט, אדריכל מהטכניון בחיפה; פרופ' יחיאל רוזנפלד, מהטכניון בחיפה; עורכי הדין ניר אדרי אברהם (אייב) נאמן; פרופ' ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה, ראש קתדרת חייקין והוחג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה; אינג' הוגו מרום, מתכנן שדות תעופה וכן יו"ר ועד תושבי כפר טרומן לשעבר שאול אלמוג.

בצוות הייעוץ המקצועי הבינלאומי חברים פרופ' ארון גלמן, מומחה לתעופה בינלאומית משיקגו, ארה"ב; פרופ' ג'ון קסארדה, מומחה לתעופה בינלאומית מצפון קרוליינה בארה"ב והאדריכל אראטה איסוזאקי מטוקיו ביפן.

ישראל גודוביץ, לשעבר מהנדס עיריית תל אביב, אמר ל-TheMarker כי "הרעיון הוא לקדם הקמתו של נמל תעופה בינלאומי על אי חדש אשר ייבנה על הים. מדובר באי צף ולא באי שימולא בעפר. אנו מציעים שתי אופציות להקמתו: האחת מול חופי תל אביב והשנייה מול חופי ראשון לציון. פינוי נתב"ג יאפשר קרקע לבניית 500 אלף דירות במרכז הארץ".

קרדיט: זוהר בלומנקרנץ  TheMarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה