בראשון-לציון אחוז ההצטיידות בערכות מגן הוא 65%



האיומים גוברים, אבל העורף יישאר חסר הגנה: רק 400 אלף ערכות נותרו במלאי ויימסרו תוך שלושה חודשים, בשיטת "כל הקודם זוכה".

ערכות מגן לא יהיו חלק מהחיים של כמחצית מאזרחי ישראל, גם אם הם יחפצו בכך: ימים ספורים לאחר שראש אגף התכנון בצה"ל רמז כי טילים ביולוגיים וכימיים המצויים בארסנל הסורי עלולים לזלוג בעתיד לידי חיזבאללה, ועל רקע חשש מתגובה איראנית לתקיפה אופציונלית של מתקני הגרעין, נראה שהיערכות העורף אינה בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. ל-ynet נודע היום (ב') כי בעוד חודשים ספורים ייגמר מלאי ערכות המגן, וחצי מהציבור יישאר ללא מסכת אב"כ.

מנתונים של פיקוד העורף עולה כי ממלאי ערכות המגן שאישרה ותקצבה הממשלה, נשארו רק כ-400 אלף ערכות, שלפי קצב החלוקה יימסרו תוך שלושה חודשים, בשיטת "כל הקודם זוכה". הכמות היחידה שאושרה לייצור מדברת על כ-120 אלף ערכות מגן, שכלל לא יחולקו ויועדו במיוחד לשימור קווי ייצור ערכות, בשני המפעלים היחידים בארץ שעוסקים בכך - שלאון בקריית גת וסופרגום בברקן.

חלוקת ערכות המגן החלה באפריל 2010 ולאחר מסירת הערכות האחרונות, ל-55% מנושאי תעודת זהות כחולה בארץ תהיה ערכה. מנתון זה עולה כי קרוב למחצית מהאוכלוסייה לא תהיה מוגנת מתקיפה בלתי קונבנציונלית, ולכך יש להוסיף עשרות אלפי מהגרים וזרים אחרים, נטולי תעודת זהות, שהחוק קובע כי כלל לא מגיעה להם ערכת מגן.

 ובמספרים מוחלטים - עד סוף חודש מרס יהיו ל-4.2 מיליון אזרחים מסכות אב"כ, כשלכל היתר יחכו מחסנים ריקים. באזורים המאוימים, מחיפה עד אשדוד, ל-38% מהאוכלוסייה אין כיום ערכת מגן, ביתר האזורים ל-75% אין ערכה. בערים פחות מאוימות, כמו ירושלים או אילת, לא נפתחו כלל נקודות חלוקה. התוצאה: רק 15% מתושבי הבירה מחזיקים בערכה.

בחלוקה לערים, 52% מהתל-אביבים נושאים בערכת מגן, בחיפה (64%) ובראשון-לציון אחוז ההצטיידות גבוה יותר (65%)

קרדיט: משה זיתון YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה