מפעל "בריל" לנעליים בראשון לציון בסכנת סגירה



כבר שמונה שנים שמפעל "בריל" בראשון לציון עובד עם משרד הביטחון לייצור רבבות הנעליים הצבאיות ואין לו ייעוד אחר. לאחרונה התקבלה במשרד הביטחון החלטה שלא לחדש את החוזה עם המפעל.

150 בני אדם מייצרים בכל שנה כ-80 אלף נעליים עבור צה"ל. 150 בני אדם שאם דבר לא ישתנה יהיו עד סוף השנה מחוסרי עבודה. הסיבה: במשרד הביטחון החליטו להפסיק את הייצור בישראל ולייבא את נעלי החיילים מארצות הברית. היום (ראשון) הם פתחו במאבק להצלת מטה לחמם ולהשארת ייצור הנעליים הצבאיות בידיים כחול-לבן.
 
כבר שמונה שנים שמפעל "בריל" בראשון לציון עובד עם משרד הביטחון לייצור רבבות הנעליים הצבאיות ואין לו ייעוד אחר. לאחרונה התקבלה במשרד הביטחון החלטה שלא לחדש את החוזה עם המפעל. במקום זאת, יועבר ייצור הנעליים אל מחוץ לגבולות ישראל. אם לא יהיה שינוי, בתום 2012 יעבור הייצור לארצות הברית ו-150 עובדי המפעל יישלחו לבתיהם
 

 
.
 
"זה שני מפעלים שהם סוגרים. הולכים לאבטלה", מדיש אריה חג'ג', עובד במפעל, שיודע מה איכות עבודתו - בנו הוא חייל הצועד על הנעליים שהוא ייצר במפעל. "בגיל שלי, איפה אני אלך לעבוד? אני לא יודע כלום, רק לייצר נעליים", אמר מוריס עובדיה, מעובדי המפעל. "אני ייצרתי עבורם נעליים, אני מייצר עבורם נעלים ואני רוצה להמשיך לייצר נעלים בשביל הצבא כי אף אחד לא יודע לעשות את העובדה טוב יותר מאיתנו. אנחנו דואגים לחיילים, אנחנו אוהבים את החיילים ואף אחד לא יכול לדאוג להם טוב מאיתנו".
 
בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין מנהלי המפעל למשרד הביטחון. במפעל הודיעו למשרד הביטחון שהם מוכנים להוריד את מחירי הייצור ולמכור למערכת הביטחון את הנעליים במחירים נמוכים יותר מאלה שמציעים האמריקנים. אלא שזה לא הספיק כדי לשנות את רוע הגזרה. "זה אבסורד שאת הנעליים לחיילי צה"ל, לחיילים שלנו, ייצרו בארצות הברית ולא בישראל", ציין גבי טופשי, מנהל המפעל. "בימים שמערכת הביטחון מבקשת ביד אחת להגדיל לה את התקציב, ביד השנייה היא מבקשת לשלוח אזרחים ישראלים הביתה?", תהה ח"כ איתן כבל (העבודה), חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

משרד הבטחון אמר בתגובה שהוא מבצע רכש ביותר מ-10 מיליארד שקלים בשנה, אבל מחויב לייעול וחיסכון. במשרד ציינו בנוסף שהחברה לא ענתה לדרישת מערכת הבטחון עוד ב-2010 לייצר נעל חדשה ומתקדמת.

קרדיט: מיה איידן nana10.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה