בן 22 מראשון לציון רצח את זוגתו בתום עימות מילולי



אילן רייצן פאיס הורשע בכך שרצח את זוגתו בתום עימות מילולי, אחד מיני רבים בין השניים. לאחר מכן, לקח את ילדהּ לסבתו, והזעיק את מד"א. השופטים מצאו שקרים רבים בגרסתו.

אכזריות ללא גבולות: בית המשפט  הרשיע היום (ראשון) את אילן רייצן פאיס, בן 22 מראשון לציון, ברצח חברתו לחיים ב-49 דקירות סכין. על פי הכרעת הדין, בתום עימות מילולי בין רייצן פאיס לחברתו, לאונורה גולדשטייןבת ה-27 מאשדוד, דקר אותה מספר בלתי נתפס של פעמים, ובתום מאבק במסגרתו ניסתה לברוח, היא מתה במקום.

יחסיהם של רייצן פאיס וגולדשטיין אופיינו בעימותים מילוליים רבים, על רקע מקום עבודתה של הצעירה: מכון ספא באשדוד. הסנגורית של רייצן פאיס, קטי צווקוב, אף אמרה כי זהו שם מנומס יותר לעיסוק בזנות. ביום שישי האחרון של חודש מארס 2009, שבה גולדשטיין מעבודתה סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר. על פי כתב האישום, עם הגיעה לדירה התפתח בינה לבן זוגה עימות מילולי נוסף, במהלכו דרשה גולדשטיין מרייצן פאיס לעזוב את הדירה בה גרו השניים באשדוד. רייצן פאיס עזב אכן את הדירה, אך שב אליה בשעות בצהריים, טרם שבנה, שהיה אז בן 8, שב מבית הספר. השניים שוב התעמתו, עימות שנשמע היטב בדירות שכנים, בשל החלונות הפתוחים של הדירה.


בשלב מסוים סגר רייצן פאיס את החלונות, תוך שהוא מסביר לשכנה שגרה מעליהם, שהכול כשורה וכי בני הזוג "פותרים בעיות". השכנה, חברה טובה של גולדשטיין, ניהלה עמה מספר שיחות טלפון באותו יום. בעדות שמסרה אחרי האירוע ובבית המשפט, היא סיפרה כי בשעות שלפני הרצח היא הזמינה את גולדשטיין לבוא אליה. "היא אמרה שהיא מפחדת מאוד", סיפרה השכנה, רוזה חסנוב, "אמרתי לה שתבוא ותשהה אצלי, אך היא סירבה ואמרה כי היא מחכה לילד שלה. היא אמרה, שהיא חוששת שיקרה לה משהו והילד יישאר לבד. גולדשטיין ניסתה הכל; בין היתר, היא גם שוחחה עם אמו של הרוצח, וביקשה ממנה שתדבר עם בנה על מנת שיניח לה. האם סירבה, ואמרה שבנה עלול לקפוץ מהקומה השלישית".

התקשר למשטרה: "דואג לשלום חברתי"

מהכרעת הדין עולה, שזמן קצר לפני השעה שלוש אחר הצהרים של אותו יום שישי, דקר רייצן פאיס את לאונורה גולדשטיין בסכין פעמים רבות, דקירות שגרמו למותה. מעדויות החוקרים שבחנו את זירת הרצח - חדר השינה של גולדשטיין - עולה כי היא ניסתה לברוח מהסכינים שהחזיק רייצן פאיס בידיו, עד שנפלה על הרצפה. היא לא חדלה להיאבק על חייה גם כשהייתה שפופה על הרצפה וניסתה לברוח מהתוקף, עד שנפלה על גבה ומתה.

רייצן פאיס יצא מהדירה, ירד במדרגות ולקח את ילדה של חברתו, שהתקרב אל הבית, לסבתו באשקלון, כשדמה של קרבנו על בגדיו וידיו. נהג המונית שהסיע אותו הציע לו לקחת אותו לרופא, אך הוא סירב. כשהגיעו לאשקלון, התקשר הרוצח למגן דוד אדום וסיפר כי "שכנים סיפרו לו על מאבק שהיה בדירה והוא חושש לשלום חברתו". אנשי מגן דוד אדום שהגיעו למקום, הזעיקו לשם גם את המשטרה. רייצן פאיס נעצר תוך זמן קצר. הוא הכחיש כי ביצע את הרצח, למרות שהחוקרים מצאו טביעות אצבעות שלו על הסכינים שבהן השתמש וראיות אחרות, שקשרו אותו לאירוע.

יחידת החקירות המרכזית של מרחב לכיש במשטרה, סיפקה ממצאים רבים כדי להרשיע את רייצן פאיס. בין אלו גם שורה ארוכה של ראיות בזירה, בהן הסכינים עם טביעות אצבעותיו עליהן, שרידים של דמה על גופו ובגדיו ועוד. כמו כן, כללו הממצאים פלטים של שיחות טלפון שביצע וכן הקלטות בהן הוא נשמע מודה במעשה, בפניו של מדובב משטרתי שהוכנס לתאו בחדר המעצר בו שהה.

בחקירותיו במשטרה ובבית המשפט, מסר הרוצח כמה גרסאות, שלא הלמו את הממצאים בזירת האירוע. בהכרעת הדין, לא היססו השופטים להגדיר את דבריו כשקרים: "די אם אציין מספר שקרים בולטים הסותרים את הראיות האובייקטיביות, כמו שעת ההגעה לאשקלון, הטענה כאילו נפצע מזכוכיות שהיו בראשה של המנוחה, הטענה כאילו נפצע ברגלו מזכוכיות שהיו בכניסה לדירה, וממצאים נוספים", כתבה השופטת רויטל יפה-כ"ץ, בהכרעת הדין שהכינה ושהתקבלה על דעתם של שני החברים האחרים, יורם צלקובניק ואריאל וואגו. מהכרעת הדין עולה שרייצן פאיס שיקר באשר לעובדות רבות, הנוגעות לאירוע ולחייו עם גולדשטיין. עוד עולה, שלמרות היחסים המעורערים בינו לבין בת זוגו, בנה של בת הזוג רכש לו כבוד של אב ואף כינה אותו "אבא". לבסוף, החליטו השופטים להרשיע את רייצן-פאיס בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום – רצח בכוונה תחילה.

קרדיט:רמי שני, מערכת וואלה! חדשות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה