הרב הציב מערכת כריזה שמטרידה את מנוחת השכנים מדי שישי



הרב יצחק גרוזמן הציב בביתו בראשון לציון מערכת כריזה רבת עוצמה שמטרידה מדי שישי את מנוחת השכנים. לא רק שהמעשה מטריד הוא גם אינו חוקי וכל הניסיונות לדבר אל לבו של הרב לא עזרו. גם עיריית ראשון לציון מתנערת מאחריות

תושבי רחוב יהודה הלוי בראשון לציון יודעים ודאי דברים רבים אך דבר אחד הם יודעים בוודאות בעל פה ואיש לא יטען אחרת - שעת כניסת השבת. ככה זה כשרב מחליט להציב בביתו מערכת כריזה רבת עוצמה ולהפעיל אותה דקות לפני כניסת השבת. מנהל בית חב"ד בראשון לציון, הרב יצחק גרוזמן, המתגורר בדירת גג ברחוב הציב במרפסת ביתו רמקולים ומדי שישי הוא מפעילם בעוצמה רבה בניגוד לחוק. השכנים אובדי עצות אך העירייה לא עושה דבר כדי להפסיק את המטרד.
 
ורדה שקפ, אחת השכנות ברחוב, סובלת מדי שבוע מעוצמת מערכת הכריזה, שמודיעה על זמני כניסת השבת ומשמיעה זמירות לשבת. כשפנתה לרב הוא אמר לה: "זה מפריע רק לך ואלפי נשים מאושרות ושמחות מהמוסיקה הזאת". כהרב גרוזמן עומת עם מעשיו הוא הגן על מערכת הכריזה, הציע להטות את הרמקולים ואז סיכם: "אם יהודי אחד סובל מזה, אז זה לא שווה
 

 
".
 
ואכן, בהצבעה חשאית של מערכת בירוקרטיה בשכונה נמצאו הרבה תושבים שמוטרדים ממערכת הכריזה. כשהגיע יום שישי, נמדדו עוצמות הרעש על ידי ד"ר עמוס יפה, מומחה למדידת עוצמת רעש. הוא תיעד ערכים של כמעט 90 דציבלים. הרעש לא רק מפריע אלא גם לא חוקי. חוק הרעש שעבר בכנסת בשנה שעברה גורס: "לא יפעיל אדם, ולא ירשה להפעיל באזור מגורים מגביר קול או מכשיר כיוצא בו, כדי להפנות את תשומת הלב למתן הודעה או לפרסומת אחרת".
 
בפנייה נוספת לרב הועלה הרעיון לשלוח הודעה למתפללים באמצעות מסרונים או הודעות בפייסבוק. הרב הסכים לשבוע אחד של הפוגה אולם בשבוע שלאחר מכן, חזר לסורו.
 
תגובת עיריית ראשון לציון: "לפני שנתיים הוגש כנגד הרב גרוזמן כתב אישום על ידי העירייה, בעקבותיו הורתה השופטת על צו הריסה מיידי למתקן ששימש למיקום הרמקולים של מערכת הכריזה. המתקן והרמקולים אכן הוסרו, אך לצערנו, הכריזה ממשיכה באמצעים שונים. לרב גרוזמן נרשמו מספר דוחות בשנה האחרונה וככל שימשיך להפעיל את מערכת הכריזה שברשותו יירשמו לו דוחות נוספים".
 
תגובת הרב גרוזמן: "מדובר בתזכורת מוזיקלית נעימה, לא בשעות מנוחה וההפרעה מזערית. מאות תושבים מודים לנו על התזכורת".

קרדיט: דב גילהר nana10.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה