מכרז לכריית מנהרות לרכבת קלה בין ראשון לציון לת"א



הקו הירוק (מפאתי ראשון לציון ועד להרצליה) כולל שתי מנהרות מקבילות של באורך כולל של 4.6 קילומטרים כל אחת.

זה אולי נשמע כמו פזמון חוזר, אבל הרכבת התחתית שוב מתקרבת לתל אביב: שר התחבורה, ישראל כץ, הנחה את חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לפרסם מחר (ה') מכרזים לכריית המנהרות התת-קרקעיות של שני קווי הרכבת הקלה בתל אביב – הקו האדום והקו הירוק - בהיקף של מיליארדי שקלים. 

תוואי הרכבת הקלה בפתח תקווה. החלק הראשון כמעט מוכן
תוואי הרכבת הקלה בפתח תקווה. החלק הראשון כמעט מוכן צילום: אורי דוידוביץ'. עריכה: תמי סגינהור

זאת הפעם הראשונה שמשרד התחבורה מפרסם מכרז בינלאומי במימון המדינה לתכנון והקמה של מערכת הסעת ההמונים בישראל. "מדובר באחד המכרזים הגדולים ביותר שפורסמו אי פעם בישראל", אמר שר התחבורה. 

במסגרת הקו האדום – שעתיד לעבור מפתח תקווה ועד לבת ים דרך תל אביב – עתידות להיחפר שתי מנהרות מקבילות באורך של כ-11 קילומטר כל אחת ובעומק של כ-20 מטר מתחת לאדמה. הקו הירוק (מפאתי ראשון לציון ועד להרצליה) כולל שתי מנהרות מקבילות של באורך כולל של 4.6 קילומטרים כל אחת. 
באדיבות משרד התחבורה
מפת קווי הרכבת הקלה באדיבות משרד התחבורה
על פי ההערכות משרד התחבורה, הקו האדום יושק ב-2017 והקו הירוק ב-2020. "מימוש פרויקט מערכת הסעת ההמונים בתל אביב התעכב זמן רב והחלטת הממשלה שהובלתי להלאים את פרויקט הקו האדום ולבצעו במסגרת תקציב המדינה הוא צעד חשוב בהוצאתו לדרך של הפרויקט הגדול ביותר במדינת ישראל", אמר כץ. 

בתוואי התת-קרקעי של הקו הירוק מתוכננות חמש תחנות: דיזנגוף-קפלן, כיכר רבין,
ארלוזורוב וקרליבך, תחנה שתהיה משותפת גם לקו האדום. בסך הכל יכלול הקו, שאורכו כ-35 קילומטרים, כ-55 תחנות. 

בקו האדום יהיו 33 תחנות, מתוכן כעשר תחנות תת-קרקעיות. חלקו הממונהר של הקו האדום מתחיל בצומת גהה, מתחת לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, ממשיך לכיוון תחנת הרכבת בארלוזורוב, מגדלי עזריאלי, צומת קרליבך ולכיוון יפו, בתוואי המסילה התורכית. 
 
צילום Panthermedia.net
קרדיט: nrg.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה