בעל חברות הסעות מראשון לציון חשוד בהעלמת הכנסות של מיליוני ₪



אליהו אסבאג, בעל חברת הסעות מראשון לציון, החשוד בהעלמת הכנסות של מיליוני ₪, נעצר ושוחרר אתמול בערובה בבית משפט השלום בתל-אביב...

אליהו אסבאג, בעל חברת הסעות מראשון לציון, החשוד בהעלמת הכנסות של מיליוני ₪, נעצר ושוחרר אתמול בערובה בבית משפט השלום בתל-אביב, כב’ השופט יובל גזית.

כמצוין בבקשה שהוגשה ע"י פקיד שומה חקירות מרכז, רשות המסים בישראל, החשוד מספק שירותי הסעה במסגרת עוסק מורשה – "א.א. הסעות וטיולים", באמצעות אוטובוסים/מיניבוסים השייכים לו ומופעלים על ידו. בספטמבר 2004 החשוד פתח את חברת "אלי אסבג הסעות בע"מ", במקביל לתיק העוסק מורשה.

במסגרת פעילות מודיעינית שביצעה היחידה, עלו חשדות, לכאורה, שהחברה לא דיווחה לרשות המסים על כלל הכנסותיה ושהחשוד זייף את העתקי חשבוניות העוסק מורשה שמסר להנהלת החשבונות ובכך, לפי החשד, הקטין באופן משמעותי את הכנסותיו המדווחות.

אתמול נפתחה החקירה הגלויה, שכונתה "הנוסע המתמיד", במסגרתה נערכו חיפושים בביתו של החשוד ובמשרדי החברה. בחיפושים נתפסו מסמכים רבים שיש להם קשר לחשדות. כמו-כן, נתפסו אצל רו"ח מסמכים נוספים שלפי החשד, שימשו לביצוע העבירות.

מהחקירה עד כה עלה כי בשנים 2004 – 2009, הכנסות החברה היו בסך של לא פחות מ- 587,435 ₪, בעוד שבדוחות החברה, שהוגשו באמצעות החשוד, דווח כי אין לחברה כלל הכנסות. עוד עלה מהחקירה כי החשוד העביר למייצגו, לצורך הדיווח לרשות המסים בתיק העוסק מורשה, העתקי חשבוניות/קבלות שזויפו על ידו ובכך הפחית משמעותית את הסכום הרשום בהן, כך שאין התאמה בין החשבונית שהוצאה ללקוח לבין העתקי החשבוניות שדווחו למס הכנסה.

לחשוד מיוחסות עבירות של העלמת הכנסות בתיק עוסק מורשה ובתיק החברה בשנים 2006 – 2010 בסכום כולל הנאמד בסך של מיליוני ₪. העבירות, כך לפי הבקשה, נעשו ע"י החשוד במזיד, בערמה ובתחבולה מתוך כוונה להתחמק מתשלום מס.

בימ"ש הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים: התחייבות עצמית בסך 300,000 ₪, ערבות צד ג’ בסך 200,000 ₪, הפקדת מזומן/ערבות בנקאית בסך 300,000 ₪, עיכוב יציאה מהארץ ל- 180 יום ועוד.


קרדיט: מערכת ספונסר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה