היום ייגזר דינו רוצח משפחת אושרנקו מראשון לציון



היום ייגזר דינו של דמיאן קרליק, שהורשע ברצח ששת בני משפחת אושרנקו. שכניהם עוד זוכרים כיצד ניקו את דמם, במועדון שניהלו לא שוכחים: "לא נותנים לרוצח לסיים גם את זה"

היום ייגזר דינו של דמיאן קרליק, שהורשע ברצח ששת בני משפחת אושרנקו. שכניהם עוד זוכרים כיצד ניקו את דמם, במועדון שניהלו לא שוכחים: "לא נותנים לרוצח לסיים גם את זה"

אחת מפרשיות הרצח המזוויעות בתולדות ישראל מגיעה לסיומה העצוב. היום (ג') יגזור בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את דינו של דמיאן קרליק, שרצח את ששת בני משפחת אושרנקו לפני שנתיים, ויודיע אם יקבל את דרישת הפרקליטות להטיל עליו שישה מאסרי עולם. קרליק עצמו ממשיך להתעקש על חפותו, אך אלו שאלו שהכירו את בני המשפחה שמחים כי בקרוב יבוא סוף פסוק: "כל יום אנחנו נזכרים בזה, אבל החיים חייבים להימשך".

במועדון של אושרנקו שומרים על זכר המשפחה

במועדון ה"פרמייר", שהיה בבעלותו של דמיטרי, שומרים על זכרו חי וקיים, גם שנתיים אחרי מותו. בניגוד לרוב עסקיה של משפחת אושרנקו, שנסגרו ונמכרו, המועדון המשיך לפעול באותה הרוח ועם הצוות שעבד בו גם אז. "הוספנו את האות D לשם של המקום על-שם דמיטרי, ובערב הפתיחה המחודשת התכנסנו כאן כל החברים והרמנו כוסית לזכר המשפחה", סיפר ל-ynet אהרון בנדרקר, חברהּ של משפחת אושרנקו, שרכש את המועדון עם אשתו אנה לאחר הרצח.

 קורות הפרשה: "אין מילים לתאר את הזוועה"

קרליק עצמו הביע תנחומיו בפני קרובי הנרצחים בדיון לטיעונים לעונש, אך הוא ממשיך להתעקש על חפותו: "אני מבין שהורשעתי בעבירה הנוראית הזאת, אבל אני לא הרגתי אף אחד. הייתי בדירה, אבל לא הרגתי. מערכת אכיפת החוק לא מושלמת".

כתב האישום שהוגש כחודש לאחר הרצח תיאר על פני 85 סעיפים ו-13 עמודים את האכזריות שבה ביצע קרליק את זממו: כיצד דקר שוב ושוב את קורבנותיו, כיצד חנק את נתנאל התינוק ורוצץ את גולגולתו, ולאחר מכן דקר את גופתו שמונה פעמים בחזה ובגב. את דמיטרי רצח אחרון ודקר אותו 38 פעמים, תוך שהוא צועק "אתה אשם בכל". כמו כן, מתואר האופן בו ניסה להעלות באש את הראיות – תוכנית שכשלה בגלל מנגנון בטיחות בכיריים שבמטבח.

עוד עולה מהאישומים קור הרוח שבו תכנן קרליק את הרצח, יחד עם אשתו נטליה. הם ערכו סיור מקדים בזירת הרצח, ושלחו הודעות בשם הנרצחים לקרוביהם שניצלו. כתב האישום הזכיר כי השניים בחרו לבצע את הרצח ב-16 באוקטובר - אותו ערב שבו חגגו יום הולדת לבתם בת ה-17 במסעדה של משפחת אושרנקו. נטליה קרליק שהואשמה בסוף בהריגה, השמדת ראיות, קשירת קשר ושוד, דווקא הודתה במיוחס לה ונידונה במסגרת עסקת טיעון ל-13 שנות מאסר.

במהלך המשפט טען סנגורו של דמיאן קרליק, עו"ד אורי קינן, כי מי שביצע את הרצח הוא אדם בשם ולאד, שפעל בשליחותם של אנשים אחרים. "ולאד ביקש מקרליק לסייע לו במשימה, שלא ידע מראש מהי וכשהעניינים החלו להשתבש, הוא תקף את קרליק, קשר אותו והכריח אותו להיות בדירה בזמן שרצח את בני משפחת אשרנקו". האיש המכונה ולאד עלה במהלך המשפט לדוכן העדים מטעם ההגנה, אך הכחיש כל קשר לאירועים.


קרדיט: בועז פיילר ונעמה כהן פרידמן

צילום רפרודוקציה: אבי מועלם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה