חשד: הכיר נשים באינטרנט, ביקש מהן הלוואה - ונעלם



אחרי חקירה ממושכת הצליחה המשטרה לשים את ידה על גבר בן 67 שלפי החשד הונה עשרות קורבנות, בהן אלמנות וגרושות, שלכד ברשתו באתרי היכרויות.

גבר בן 67 נהג, לפי החשד, להונות במשך שנים נשים בנות גילו שהכיר באינטרנט. הוא התחזה לאיש עסקים, ואחרי שאלה נשבו בקסמיו - ביקש מהן "טובה": להפקיד סכומי כסף בממדים שונים בחשבון הבנק שלו. קורבנותיו שהחליטו לסייע לו, נדהמו כשנעלם כאילו בלעה אותו האדמה - יחד עם כספן.

החשוד נתפס, ומחר (ב') תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בראשון-לציון. על-פי החשד, בסך-הכול נפלו קורבן למעשיו עשרות נשים, רובן גרושות או אלמנות. הוא פעל לסירוגין בירושלים, באזור המרכז ובצפון - ואחראי להונאה, לפי החשד, של סכום מצטבר בסך של כ-200 אלף שקל.

מעצרו של החשוד התבצע בתום חודשים שלאורכם נחקרה הפרשה. סגן מפקד היחידה להונאה מרכז, פקד זוהר שוקר, סיפר כי האיש נהג להתחזות, בין היתר, למי שעסקיו קשורים ביבוא, ביצוא ובסוגיות שונות מול רשויות המכס.

חלק מהקשרים שניהל עם קורבנותיו נמשכו, בחלק מהמקרים, לאורך חודשים ארוכים. על-פי החשד, בסופה של התקופה הוא פנה לאותן הנשים בבקשה שיסייעו לו בהלוואה, בין היתר בהסבר שסחורה שלכאורה ייבא לארץ מתעכבת במכס. אחרי שקיבל את הסכום לידיו - נמלט מבלי להותיר אחריו עקבות.

בחלק מהמקרים הסכמה ההונאה לכאורה בכמה אלפי שקלים בודדים, אך לעיתים הגיעה לכדי סכום של 50-60 אלף שקל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה