טייסי מנחת ראשון לציון בדיון בפלמחים



ניסיון ליישב את הסכסוך בין טייסי האולטראלייט לצה"ל ייעשה בכנס בטיחות ראשון בבסיס חיל האוויר בפלמחים.

ניסיון ליישב את הסכסוך בין טייסי האולטראלייט לצה"ל ייעשה בכנס בטיחות ראשון מסוגו, בהשתתפות טייסי האולטראלייט ומפקדי בסיס חיל האוויר פלמחים, שייערך מחר (ה), בבסיס הצבאי במקום. ל-TheMarker נודע, כי מדובר ביוזמה של טייסי מנחת ראשון לציון, לאחר שחיל האוויר סגר בפניהם את המרחב האווירי של הבסיס, בעקבות תקרית בו כמעט התנגש לאחרונה מטוס אולטראלייט עם מטוס תובלה של חיל האוויר באזור.

המפגש עם פקחי מגדל פלמחים, שודרג לכנס בטיחות משותף, ראשון מסוגו, בין המשתמשים באותו מרחב אווירי, חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק)  רז והגורמים הצבאיים והאזרחיים המעורבים בנושא. בברכתם של מנהל רת"א, גיורא רום ומפקד בסיס פלמחים, התקיים דיון הכנה להתוויית הנושאים, התכנים והדוברים, כמו גם ההיבטים הארגוניים.

מפקד פלמחים ייארח מחר, בשעה 17:00 את טייסי מנחת ראשון וטייסי אז"מ אחרים, הפוקדים את המנחת, מעת לעת. ישתפו בכנס מפקדים מבסיס פלמחים ושדה דב, קצינים ממבק"א - מחלקת בטיחות וביקורת איכות של ח"א, נציגים מרת"א, מרש"ת והחוקר הראשי.

הכנס מיועד ליצור מודעות והבנה טובים יותר של הסכנות והסיכונים במרחב האווירי המשותף; להכיר את הצרכים של כל אחד מהצדדים; לפתח מעגל תיאום ודיווח, קצר ויעיל, בין מפעיל המנחת לבין מגש"מ - מפקד גף שרותי מסלול פלמחים ולשמש בסיס לפתירת בעיות וסוגיות.אם היוזמה תתממש ותצליח, ישנה כוונה להמשיך בכך, תוך הדדיות, לא רק במרחב האוויר ראשון -פלמחים, אלא גם במרחבים אוויריים נוספים, כמו: מגידו ¬ רמת דוד, שדה תימן-חצרים ועוד.מארגני הכנס מצפים להשתתפות מרבית מצד הטייסים האזרחיים לאור חשיבות הנושא.
קרדיט: זוהר בלומנקרנץ TheMarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה