נאשם בהריגת ההומלס בראשל"צ: בעטנו בכל הגוף



נאשם בהריגת חסר בית בראשון לציון גולל בפני החוקרים את התקיפה הרצחנית בתום בילוי רווי אלכוהול. "אחד הנאשמים נתן יותר מכות מהשני...

מחקירת הנאשמים במותו של חסר בית בערב ראש השנה לפני כחודש וחצי עולה תיאור מחריד של אלימות רצחנית – חסרת פשר ורסן. "זה פשוט היה כמו בתפוז המכני", הגדירה החוקרת רס"מ אורלי ארמה, את ערב הריגתו של ולדימיר ספיבק, שהוכה למוות בפתח מועדון לילה בראשון לציון.

השוטרת סיפרה על חקירת שלושת המעורבים בתקיפה - שני נערים בני 17 וצעיר בן 20 - שהואשמו בהריגה, תקיפה בנסיבות מחמירות וגניבה. "הם הכו את שני ההומלסים בלי שום סיבה", אמרה ארמה בהתייחסה גם לחברו של ספיבק, אולג גרוס, שהותקף גם כן ונפצע בינוני עד קשה. "הם לא יכלו להתגונן", טענו במשטרה.

גופת חסר הבית בזירה, "הוא מת ממכות"  (צילום: עופר עמרם)
גופת חסר הבית בזירה, "הוא מת ממכות" (צילום: עופר עמרם)

לפי כתב האישום, המייחס לשלושה הריגה כיוון שלא הוכחה כוונה לרצוח, במהלך החקירה קשרו הנאשמים זה את זה לאירועים האלימים של אותו לילה. עם זאת, הנאשם הבוגר, יבגני טומשצוק, הכחיש שתקף את שני מחוסרי הדיור.

"האם ניסית לעצור אותם? לא נראה לי"

הוא סיפר בחקירתו כי הערב נפתח כששתה לשוכרה בפאב יחד עם אחד ההומלסים. בהמשך תיאר את התקיפה בפתח המקום בסביבות ארבע לפנות בוקר, כששני הקורבנות נשכבו שיכורים על הרצפה. כשנשאל על ידי החוקר כמה פעמים בעטו הנאשמים בגרוס ובספיבק השיב הנאשם הבגיר: "לא ספרתי".

בחדר החקירות הפליל הנאשם את אחד הנערים: "הוא נתן בעיטות בפנים.. בגוף.. איפה שפגע".

החוקר שאל אותו אם "ההומלס נרצח כתוצאה מזה שחנקו אותו". על כך השיב הנאשם: "הוא מת ממכות כנראה". לטענתו השקיף מהצד על הזוועה: "אני ראיתי שמביאים מכות לשני אנשים ששכבו על הרצפה.. נתנו בעיטות.. בן אדם אחד הביא את הבעיטות והשני בקטנה עזר".

 חוקר:"האם הבחורים שקיבלו מכות עמדו? התעמתו עם התוקפים"?

הנאשם הבגיר:"הם שכבו על הרצפה. ישנו".

 חוקר:"איך אתה יודע שהם ישנו"?

הנאשם:"אתה מסתכל הם לא זזים".

 חוקר:"האם ניסית לעצור אותם?"

הנאשם:"לא נראה לי שניסיתי. אמרתי להם לא צריך את זה בואו מפה".

בחקירתו טען בתוקף הנאשם הבגיר כי הלך מהזירה במהירות. הוא סיפר שלאחד הקטינים היו כתמי דם על המכנס והנעל. "בגלל הכתם דם הזה הוא התחיל ללכת הביתה, כי הכתם בלט, איפה שהיה לבן, היה אדום", סיפר למשטרה. לטענתו, אחד הנאשים "נתן מכות יותר מהשני".

קרדיט: נעמה כהן-פרידמן ynet

רדיט צילום: עופר עמרם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה