היום הכרעת הדין של רוצח בני משפחת אושרנקו



דמיאן קרליק הואשם בכך שרצח באכזריות את ששת בני המשפחה, בהם התינוק נתנאל שאת גולגולתו רוצץ. אם יורשע, תדרוש המדינה לגזור עליו 6 מאסרי עולם מצטברים

כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגדו באשמת טבח ששת בני משפחת אושרנקו מגיע משפטו של דמיאן קרליק לשיאו. בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה יכריע מחר (יום ב') אם להרשיע את קרליק בטבח. אם אכן יורשע, תדרוש הפרקליטות לגזור עליו שישה מאסרי עולם מצטברים.

כמו כן, יבקש נציג הפרקליטות, עו"ד עודד קלר, להטיל על קרליק עונש נוסף בגין שורת העבירות שהתווספו לרצח, ביניהן שוד, הצתה וגניבה. מנגד, סנגורו של קרליק, עו"ד אורי קינן, טען לאורך המשפט כי מי שביצע את הרצח הוא אדם אחר בשם "ולאד" שפעל בשליחותם של אנשים אחרים.

לטענת עו"ד קינן, "ולאד ביקש מקרליק לסייע לו במשימה שלא ידע מה היא וכשהעניינים החלו להשתבש, תקף את קרליק, קשר אותו והכריח אותו במהלך כל הערב להיות בדירה בזמן שרצח את בני משפחת אשרנקו". במהלך המשפט עלה "ולאד" לדוכן העדים מטעם ההגנה, אך הכחיש כל קשר לאירועים.

אגב, על חלקה במעשים הואשמה אשתו של קרליק נטליה בהריגה, השמדת ראיות, קשירת קשר ושוד. היא הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט גזר עליה 13 שנות מאסר.

לפי כתב האישום, בליל ה-16 באוקטובר 2009 דקר דמיאן קרליק את ששת בני משפחת אושרנקו - בני הזוג דמיטרי וטטיאנה, ילדיהם רויטל (רושל) בת השלוש ונתנאל בן ארבעה חודשים, ואת הוריו של דמיטרי, אדוארד ולודמילה. הטבח התרחש שעות לאחר שהמשפחה חגגה את יום הולדתה השלישי של רויטל. לאחר מכן הועלתה הדירה באש. במהלך הלילה כולו לא הבחין איש בנעשה או בקרליק, ורק בשבת בבוקר התגלתה הזוועה.

המניע לרצח - פיטורים

חקירת המשטרה הייתה סבוכה ומורכבת, אך לאחר זמן קצר יחסית הצליחו החוקרים לפענח מי עומד מאחורי הזוועה. מהחקירה עלה כי אחרי הרצח נמלטו דמיאן ואשתו נטליה דרומה, אך שבוע לאחר מכן נעצרו על-ידי בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

כעבור כמה ימים נשבר קרליק בחקירה, הודה ברצח ואף שיחזר אותו מול מצלמות המשטרה. מהחקירה עלה כי דמיאן קרליק פעל ככל הנראה לבדו, אך אשתו סייעה לו והייתה מודעת למעשיו. היא עצמה טענה כי חשבה שבכוונתו רק לשדוד את משפחת אושרנקו.

המניע לרצח, האמינו במשטרה, היה פיטוריו של קרליק ממסעדת "פרמייר", לפני כמה שנים, בטונים צורמים במיוחד - לאחר שנתפס על-ידי הסב אדוארד גונב ארגזי וודקה. סכסוך זה, מאמינים החוקרים, עורר אצלו שנאה יוקדת למשפחה כולה. על כך נוספו גם שמועות שנפוצו לגבי רומן שניהלה באחרונה אשתו נטליה - שהמשיכה לעבוד ב"פרמייר" עד יום הרצח ממש - עם אדוארד אושרנקו. כל אלו הניעו אותו, בסופו של דבר, לבצע את המעשה הבלתי נתפש.

כתב האישום שהוגש כחודש לאחר הרצח תיאר על פני 85 סעיפים המתפרשים על פני 13 עמודים האכזריות התהומית של ביצוע הרצח - כיצד דקר קרליק בחמת זעם שוב ושוב את קורבנותיו, כיצד חנק את נתנאל התינוק ורוצץ את גולגולתו, ולאחר מכן דקר את גופתו שמונה פעמים בחזה ובגב. לשיא הטירוף הגיע ברצח האחרון - דקירתו של דמיטרי 38 פעמים, תוך שהוא צועק "אתה אשם בכל". במהלך המאבק בינם, נחתך קרליק בידו. כן מתואר האופן שבו תוכניתו להצתת הבית לא צלחה בגלל מנגנון בטיחות בכיריים של המטבח.

השתלשלות האירועים המתוארת בכתב האישום ממחישה גם את קור הרוח והתכנון המדוקדק שמאחורי הרצח - בין היתר בהכנות שביצוע בני הזוג לפרטי פרטים, ובכלל זה סיור מקדים בזירת הרצח, ובשליחת הודעות הטקסט על-ידי קרליק, בשמם של בני המשפחה שרצח, כדי להרגיע את אלה שעדיין היו בחיים. כתב האישום מזכיר כי השניים בחרו לבצע את הרצח ב-16 באוקטובר - אותו ערב שבו חגגו יום הולדת לבתם בת ה-17 במסעדה של משפחת אושרנקו, ואף קיבלו מאחותו של דמיטרי אושרנקו עוגת יום הולדת שאפתה.

קרדיט:נעמה כהן פרידמן YNET.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה