כ-1,000 מצלמות ייפרסו בכל רחבי העיר



עיר בטוחה: עיריית ראשון לציון החלה בהקמת פרויקט המצלמות הנרחב ביותר בישראל. כ-1,000 מצלמות שייפרסו ברחבי העיר ויעבירו מידע למוקד העירוני.

בסיום הליך מכרז בחרה עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, בחברת "מר מערכות ותקשורת" להקמת פרויקט המצלמות הכולל כ-1,000 מצלמות שייפרסו ברחבי העיר ויעבירו מידע למוקד העירוני. המצלמות יכללו גם מערכת כריזה. עלות הפרויקט: 25 מיליון שקלים.
 

מדובר בפרויקט המצלמות הנרחב ביותר בישראל ובעל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בזכות העובדה כי המידע יעבור על גבי סיבים אופטיים שפרושים ברחבי העיר.
 

בימים אלו מתחיל שלב א' בפרויקט, הכולל הצבה של כמאתיים מצלמות בעשרות אתרי קצה, כגון, חצרות בתי ספר, אזורי בילוי, אתרים הומי אדם במרכז העיר, גנים ציבוריים, רחבת היכל התרבות, חניונים, צמתים מרכזיים ועוד.  במסגרת שלב א' ייבנה מרכז שליטה ובקרה ראשון מסוגו בארץ, שישלב את מוקד 106 המסורתי, המתבסס על מערכת הטלפוניה יחד עם מערכת וידאו. כך, המוקדנים יוכלו לצפות במתרחש בזמן אמת. שלב א' צפוי להסתיים בחודש מארס 2012. בימים אלה עובר המוקד העירוני למוקד זמני על מנת לאפשר את ביצוע עבודות ההתאמה הנדרשות במוקד הקבוע.

 

שלב ב' יכלול הצבת יתר 800 המצלמות ברחבי העיר, כך שראשון לציון תהיה העיר בעלת הפריסה הרחבה ביותר של מצלמות בישראל. ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אומר כי המטרה היא לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת ליצירת עיר בטוחה. צור: "מערכת השליטה והבקרה תאפשר לנו לספק ביטחון והתרעה, וגם לתת מענה בתחומים אחרים, כגון, זיהוי מפגעים בטיחותיים, תברואתיים ואחרים וטיפול בהם. מוטת השליטה תאפשר לנו לצפות במתרחש ולתת מענה בזמן אמת. מדובר בפרויקט שיעלה משמעותית את איכות החיים, הביטחון ותחושת הביטחון בעיר". 

 

חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הבטחון ומ"מ יו"ר החברה לביטחון וסדר ציבורי, עו"ד סורין גנות, אומר כי מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בארץ, אשר יאגד בתוכו שילוב חדשני של חומרה מהדור המתקדם ביותר עם מיטב התוכנות, אשר יופעלו ויפוקחו בידי מיטב המפעילים. איתור רכב בתאונת פגע וברח, לדוגמה, לא ידרוש תשומות כוח אדם משמעותיות מצד המשטרה ויפוענח בזמן קצר ביותר.

 

ההרתעה שתושג ממערכת פיקוח הדוקה שכזו תגביר את הבטחון האישי ותמנע עבירות עתידיות. יחד עם זאת, בהיותנו מודעים לסוגיית הפרטיות העולה מפרויקט גדול מסוג זה, בכוונתנו לנסח קוד אתי קפדני, שיאפשר מחד להבטיח את הישגי ותפוקות הפרויקט להגברת הבטחון האישי ומאידך לשמור על הפרטיות במרחב הציבורי. מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני, מציין כי העובדה שהחומר יועבר על גבי סיבים אופטיים מבטיחה איכות גבוהה מאוד, שתאפשר זיהוי פנים ולוחיות רישוי, וכן הפקת ראיות. כמו כן, למצלמות תהיה יכולת כריזה בזמן אמת. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה