קיפאון כמעט מוחלט בשוק הדירות מיד שנייה הסתיים



בעיר, שבה נסגרו בקיץ 2010 על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יותר עסקות יד שנייה מבכל עיר במרכז הארץ, היה מדובר בקיץ 2011 במתחם נדל"ני מת.

 

רבעון שלישי של קיפאון כמעט מוחלט בשוק הדירות מיד שנייה הסתיים. הנתונים בשטח מצביעים על כך שאנו מתקרבים כנראה לשיא ההתנגשות בין מוכרי דירות שאינם מוכנים להתפשר לציבור רוכשי דירות פוטנציאליים, שהאווירה הציבורית של הקיץ האחרון נותנת להם רוח גבית ואחרי יותר מחצי שנה של המתנה עדיין לא מוכנים לקנות דירות במחירים הדומים למחירי דצמבר 2010.

 

אוקטובר ונובמבר מסתמנים כשעת המבחן של שוק הדירות. בשטח כבר מדווחים בכמה ערים על ניצנים ראשונים של פשרה מצד מוכרים ועל ירידות מחירים קלות, אולם היקף השינוי עדיין קטן מדי מכדי להשפיע על השורה התחתונה של המדד החודשי.

 

סימנים של מכירות

בראשון לציון שולט בחצי השנה האחרונה אפקט העדר, והקיץ האחרון היה בה קיצוני במיוחד. בעיר, שבה נסגרו בקיץ 2010 על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יותר עסקות יד שנייה מבכל עיר במרכז הארץ, היה מדובר בקיץ 2011 במתחם נדל"ני מת.

כעת, כמו בצפון תל אביב וברמת גן, מדווחת עפרה קונס, זכיינית אנגלו־סכסון ראשון לציון, על ניצנים ראשונים של מכירות במחיר מופחת באוקטובר לעומת החודשים האחרונים. "בעיר מורגשת ירידת מחירים ממוצעת של כ־3% שיכולה להגיע עד לכ־5% במקומות מסוימים בה". עם זאת, היא מעריכה, "לא צפויה ירידת מחירים דרסטית. את יישומן של המלצות ועדת טרכטנברג בתחום הנדל"ן אנו צפויים לראות בשטח בטווח של שנתיים לפחות, ועד אז לא נראה התחלות בנייה חדשות בראשון לציון".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה