מתקשים לסגור את החודש אבל תורמים לנזקקים



ממש לא מדובר בעוד מקרה פילנתרופיה של אנשים עם כסף מיותר. מתברר שחברי הקבוצה בעצמם מתקשים לסגור את החודש.

לקבל עזרה ממישהו: קוראים לו פשוט "מישהו" ולארגון קוראים "המלאכים של מישהו". אותו "מישהו" הקים לאחרונה רשת של עזרה הדדית ותרומה בסתר שמסייעת למשפחות רבות באיזור. הארגון מורכב מאנשים מן היישוב, לא בעלי אמצעים גדולים, שבעצמם מתקשים לסגור את החודש, אבל מצוידים בהרבה רצון טוב ולב רחב. "מישהו" ו"המלאכים" שלו הסכימו להתראיין השבוע ולספר על הפעילות שלהם, אבל עדיין סירבו לחשוף את זהותם.

"מישהו" (37), נשוי ואב לשלושה ילדים, בוגר תואר ראשון ושני במנהל עסקים, יזם בתחילת דרכו. ל"מישהו" יש כיום כמה עשרות "מלאכים"

עד סוף השנה הוא מקווה שהתנועה תמנה 200 חברים. "את הפעילות הזו אני עושה כבר כמה שנים ואני לא רוצה שאנשים יידעו שזה אני", הוא אומר. "קוראים לנו 'המלאכים של מישהו', אנשים למען אנשים".

"ספרנו שקל לשקל"

הסיפור של "מישהו" התחיל כשהיה נער בן 14. אביו היה הלום קרב וסבל מתסמונת פוסט טראומטית, בעקבות כך איבד את כושר העבודה. "המשפחה קרסה כלכלית, היינו עניים, אין מילה אחרת", מודה "מישהו". "ספרנו שקל לשקל מדי בוקר רק כדי לקנות לחם וחלב. עברו עשרים ומשהו שנה והסתדרנו. אנחנו אנשים מאמינים ומרגישים שהקדוש ברוך הוא פתח לנו את אוצרו הטוב ואנחנו יכולים לעשות גם למען אחרים".

מתי עלה בך הרעיון להקים את התנועה?

"כשהייתי בן 14 ראיתי את אמא שלי מכינה חבילה לאנשים, ולא הצלחתי להבין איך מישהו שאין לו נותן לאחרים. אחי ביקש באותו יום ממתק ולא היה לה כסף לתת לו. היא קראה לי ואמרה 'תזכור שתמיד יש אנשים שיש להם פחות ממך'. באותו לילה חלמתי חלום, וביקשו ממני לבקש משאלה אחת, ואני ביקשתי שאיזה מלאך ישמור על אמא שלי.

"באותו חלום מלאך אמר לי שמלאכים לא שומרים על מלאכים. ואז הבנתי, 'המלאכים של מישהו' - זה יכול להיות מישהו שנותנים לו, או שמישהו שנותן שיכול להיות אני. היום יש לי המון 'מלאכים' שעוזרים לי להגשים את החלום".

 איך זה עובד בפועל?

"אני רותם מספר רב של אנשים שמטפלים בכמה דברים. אני לא נותן כסף, אני חושב שזה גורם לאנשים להישאר תלותיים, אני רוצה לגרום להם להבין שאפשר לעזור להם בדברים הקטנים. אם זה סל קניות בשבת, כל שבת, או אם זה מחשב. כל 'מלאך' מקבל משפחה והוא יכול לבחור אם לעזור לה במשך שבוע אחד או חודש מבחינת סל בסיסי לשבת. 'המלאכים' נותנים 50 שקל ועם הכסף הזה קונים את הסלים".

"המלאכים של מישהו" לא מסתפקים ברכישת מוצרים לשבת. ביום שישי הם מתכוונים להגיע לשכונת הרצל בבאר יעקב, ובין השעות שמונה לארבע לשפץ את כל חדרי המדרגות. "גייסתי כסף ובעיקר אנשים רבים, אנחנו מתכוונים לצבוע את כל חדרי המדרגות, לנקות אותם, להלחים את כל המעקות ולסדר את ארונות החשמל", אומר "מישהו" השבוע ומוסיף כי רתם את התלמידים ביישוב להכנת שלטים לדלתות כל הבתים גם כן.

"מקבלים אותנו באהבה"

"מישהו" הגיע למשפחות באמצעות הרווחה ובזכות פעילותו החברתית. כיום אנשים מגיעים אליו כבר לבד.

אתה נתקל בסיפורים משפחתיים קשים?

"פעם קיבלתי פנייה מאחת 'המלאכיות', היא סיפרה לי על משפחה של הורים שהיו עצמאיים שנקלעו לקשיים כלכליים, והילד שלהם בכיתה ב', ישן על הרצפה. כששמעתי מי זה הילד נקרע לי הלב, הוא היה בכיתה של הבת שלי, זה פירק אותי. שלחתי מייל לכולם, וקיבלתי מבול פניות ואותו ילד קיבל מיטה חדשה וספרייה, שולחן כתיבה ומחשב, הכול חדש. הילד שאג מאושר".

קרדיט: אביגיל קדם  mynet.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה