העברת שטח ממחנה צריפין לעיריית ראשל"צ



נחתם הסכם להעברת 42 דונם משטח מחנה צריפין לידי עיריית ראשון לציון לטובת הקמת פארק- בשורה מצוינת לשנה החדשה לתושבי מזרח העיר.

נחתם הסכם להעברת 42 דונם משטח מחנה צריפין לידי עיריית ראשון לציון לטובת הקמת פארק בשורה מצוינת לשנה החדשה לתושבי מזרח העיר: הפארק שלכם בדרך. לאחרונה נחתם הסכם בין משרד הביטחון, מנהל מקרקעי ישראל ועיריית ראשל"צ לגריעת 42 ק"מ משטח מחנה צריפין לטובת פארק עירוני בראשון לציון.
 

על רקע כוונת צה"ל לפנות את מחנה צריפין בשנים הקרובות, פנה ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לשר הביטחון, אהוד ברק, בבקשה ששטח של כ-50 דונם ממחנה צריפין יועבר לידי העירייה. בתום שנה וחצי של דיונים ומשא ומתן, נחתם לאחרונה ההסכם. במסגרת ההסכם, העירייה מתחייבת לשאת בכל העלויות הכרוכות בהעברת השטח המועבר מהמשרד לטובת העירייה.
 
עלות המוערכת בהיקף של כ-6.5 מליון ש"ח, בגין ביצוע התאמות שידרשו בתוך מחנה צריפין כתוצאה מגריעת השטח המועבר. השטח יועבר כפי שהוא וכל עבודה הנדרשת בשטח תהא באחריות עיריית ראשל"צ.לאחר פינוי השטח, תחל במקום הקמת פארק בעלות של כ-35 מיליון שקלים, בסטנדרט גבוה מאוד, אשר יהווה ריאה ירוקה לאזור מזרח העיר, בדגש על שיכון המזרח ושכונת גני ראשון.
 
ראש העירייה הנחה את האגף לפיתוח נופי, האחראי על הקמת הפארק, לא לחסוך בדבר ולהקים את הפארק ברמה הגבוהה ביותר. על התכנון מופקדים משרד אדריכלי הנוף ברוידא מעוז, ולפיו יכלול הפארק פינות משחקים, מסלול הליכה ומסלול אופניים היקפי, מתקני כושר, מפלי מים, בריכה אקולוגית, בית קפה ואמפי קטן. צור, שעם בחירתו הבטיח כי יפעל לצמצום הפערים בין חלקי העיר, אמר השבוע, כי הוא שמח שהתכניות לפיתוח וטיפוח מזרח ומרכז העיר קורמות עור וגידים ומתחילות להיראות בשטח.
 
לפארק, שבנייתו תושלם תוך כשנה וחצי, מצטרף גן "שער למזרח" בשדרות יעקב, שהקמתו מושלמת בימים אלו בשיכון המזרח, וכבר מהווה מוקד משיכה למאות מתושבי השכונה בכל יום.  כחלק מההסכם, מדגישים בעירייה, הפארק יהווה שטח ירוק גם לשכונות המגורים שצפויות לקום על שטח מחנה צריפין בעתיד. ראש העירייה, דב צור, הודה לצה"ל ומשרד הביטחון על ההיענות ולמנהל מקרקעי ישראל על הסיוע.
 
צור: "מדינת ישראל האזרחית צומחת ומתפתחת וזקוקה לשטחים מרכזיים בטבורה של המדינה שתפוסים על ידי צה"ל. היום, כשאנו עדים למצוקת הקרקעות ההולכת וגוברת, יש חשיבות רבה ששטחי הבסיסים יועברו לידי הציבור". עיריית ראשון לציון נמצאת גם במשא ומתן מתקדם להעברת 150 מ' של רצועת חוף מידי בסיס צה"ל לידיה, לטובת הארכת חוף הרחצה לכיוון דרום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה