מעשים מגונים בשתי קטינות בנות 9



אחרי שריצה בעבר עונשי מאסר בגין עבירות מין כנגד קטינים, הואשם תושב ראשל"צ בתקיפה נוספת, של שתי ילדות בנות תשע.

כאן גר עבריין מין: תושב ראשון לציון, בשנות ה־40 לחייו, נעצר בשבוע שעבר בחשד שביצע מעשים מגונים בשתי קטינות בנות 9 בעיר. בדיקה קצרה של השוטרים גילתה שמדובר בעבריין מין מורשע שכבר ריצה בעבר עונשי מאסר בגין פגיעה מינית בקטינים. על פי הנטען בכתב האישום שהוגש השבוע לבית המשפט, פגש התושב קטינה בת 9, בסמוך לבניין מגוריה, ופנה אליה תוך שהוא מספר לה שהוא מחפש ארנבת. הוא שכנע אותה לעזור לו בחיפושים והוביל אותה למחסן. שם, לכאורה, עשה בה מעשה מגונה בכח.
 

כשעה וחצי אחר כך הגיע הנאשם לגינה ציבורית ברחוב אחר, שם פגש קטינה אחרת, בת 9 גם היא, שוחח איתה והבטיח להראות לה כלבים וארנבת. בעזרת אותה השיטה הוביל אותה למדשאה קרובה, שם, לכאורה, ביצע בה מעשה מגונה. מעצרו של המואשם, על פי הדיון בהארכת המעצר, התאפשר לאחר שתושב החליט לעקוב אחר האיש והילדה (במקרה השני), כשהבחין בנעשה בגן.
 
כשראה את המואשם מבצע את המעשה, פתח לעברו בריצה, תפס אותו בכתף והזעיק את המשטרה. צוות החקירה, בראשותו של פקד ליאור גרכט, קשר בין שני המקרים בשל הדמיון בדרכי הפעולה. המקרה הזה, כמו במקרים אחרים בהם עברייני מין המוכרים למשטרה נחשדים בכך שהם חוזרים על מעשיהם, מעוררת דיון ציבורי בנושא וגם דרישה לצעדים אופרטיביים, המבקשים שפרטי עברייני מין מורשעים ירוכזו במאגר אזרחי, פתוח לעיני הציבור, בדומה למדינות אחרות, כמו במודל האמריקני.
 
ח"כ לשעבר ותושב ראשון לציון, חמי דורון, לא רוצה להשאיר יותר מקום לדעה בנושא, ופועל לחוקק חקיקה בכל הנוגע ליצירת מאגר נתונים על עברייני מין. "לאחר שיחה מקדימה עם אחד מחברי הכנסת", אמר השבוע דורון, "אני מתכוון לפעול לקידום הצעת חוק פרטית שתחייב את משרד המשפטים ליצור מאגר שיפורסם ברשת: עם תמונות, שמות וכתובות פדופילים מורשעים. כל אדם צריך לדעת אם בשכונה שלו גר אדם המסכן את ילדיו. ברור לי שיקומו 'אבירי זכויות האזרח' ויטענו לפגיעה בזכויות המורשע. אבל לדעתי יש סוגי פשע שעליהם אי אפשר לעבור לסדר היום, בעיקר כשמדובר בילדים. במאזן הזכויות זכותם של הילדים להגנה גדולה יותר מזכותו של עבריין המין. המודל האמריקני נכון וטוב. זכותו של האזרח לחיות בכבוד תקפה גם כאן".
 
אורן פלד, אב לשניים, יו"ר ועד הורי "ידלין", מסכים עם היוזמה: "אני בעד לחשוף אותם חד וחלק. כולל תמונה וכתובת. שאנשים יידעו להיזהר. מעשים כאלו הם פגיעה שאין ממנה דרך חזרה. חשיפה שלהם בציבור הכרחית למרות הסיכון שכרוך בתגובת אזרחים מן השורה. אני מעדיף את הילדים מפני פדופילים".  הורים באיזור המרכז, לא המתינו לחקיקה בנושא והחליטו ללכת צעד קדימה. הם הקימו אתר אינטרנט משלהם, ללא תמיכת הרשויות, המפרט שמות נאשמים, חשודים ומורשעים בפדופיליה ועבירות מין בקטינים. כולל תמונות, סוג העבירות, דרך הפעולה וכתובות.
 
ד', ממקימי האתר: "המדינה מגלה כאן אוזלת יד בנושא. ראינו שבמדינות מתוקנות מיידעים אזרחים על כל פדופיל שהשתחרר - אז החלטנו שגם כאן. אנחנו עושים הצלבות רציניות ובודקים מה מצבו של כל אדם ומפרסמים, מה שממילא פורסם בתקשורת, רק באופן מרוכז. אנו בפירוש מעדיפים את טובת הילדים על טובת הפדופיל". משרד המשפטים מסר בתגובה: "לפי חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין, קיים מאגר שלם אבל הוא חסוי בפני הציבור ופתוח רק לאנשי המקצוע המפקחים ולמשטרה. העמדה של כל משרדי הממשלה היא כי אין מקום לפתוח מרשם זה לציבור. השיקולים לכך רבים ומגוונים, ביניהם הרעיון כי תפקידה של המדינה לבצע אכיפה ופיקוח על עברייני מין, ולא של האזרחים. קרדיט: גלעד מורד mynet.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה