חברת מועצת לצור: "שיקרנו לבוחרים"



דיון סוער במועצת נערך במועצת עיריית ראשון לציון. חברת המועצה ליאל אבן זוהר לראש העירייה: "היום אני אומרת בצער כי שיקרנו לבוחרים"

חטיבת "דורות" בראשון לציון חוזרת לכותרות. בישיבת המועצה האחרונה הגישה חברת המועצה עו"ד ליאל אבן זוהר (הירוקים) הצעה לסדר הקוראת להותיר את החטיבה עצמאית לשנתיים הבאות, ולא להכפיפה אל הגימנסיה הריאלית כפי שמתכננת העירייה לעשות.

בדיון סוער  האשימה אבן זהר, שכיהנה עד לפני מספר שבועות כמחזיקת תיק החינוך, את ראש העירייה דב צור בקבלת החלטה לא עניינית הנובעת מלוח זמנים פוליטי.

אבן זוהר טענה בדיון שאיחוד בין שני מוסדות החינוך, כמתוכנן, יוליד בית ספר בן למעלה מאלפיים תלמידים, ללא אפשרות אמיתית ליחס אישי לתלמיד.

בכנות לא שגרתית לפוליטיקה הישראלית, אמרה אבן זוהר לצור: "אני ואתה עמדנו מול הבוחרים לפני שנתיים והודענו שאיחוד בתי הספר ייעשה באחריות, בהדרגתיות ובשיקול דעת. היום אני אומרת בצער כי שיקרנו לבוחרים. אני מזמינה אותך ללכת איתי למכונת אמת ולבדוק את דבריי".

ראש העירייה דב צור נראה יוצא משלוותו: "אף אחד לא קונה את הדמגוגיה שלך לגבי מכונת אמת. שנינו ישבנו יחד והתלבטנו, שנינו הגענו למסקנה שאיחוד בתי הספר טוב לכולם".

אין שיקול פוליטי מאחורי המהלך

אבן זוהר טענה ש"לשיקולך בעניין נכנס עניין הבחירות בעוד פחות משנתיים", וצור השיב כי "ההיפך הוא הנכון, וידוע לי שמהלך שכזה אינו פופוליסטי ועלול לפגוע בי ביום הבחירות". צור טען בפני אבן זוהר שבשל העובדה שיש לה ילדים שלומדים בחטיבות הביניים בעיר, יש לה אינטרס אישי בסיפור, מה שהעלה את חמתה, כשגם חברי המועצה אסף דעבול ואפי משה מצטרפים לצעקות הרמות.

אבן זהר אמרה כי היא חברת מועצה בראשון לציון, ולכן כל ארבעת ילדיה לומדים בבתי ספר שונים בעיר, וכי עמדתה לפיה "דורות" צריכה לצמוח או להיוותר עצמאית הוצגה לצור לפחות שנה טרם קבלתו של בנה לחטיבה. הדיון הסוער הסתיים בהצבעה בה הורידה מועצת העיר את ההצעה מסדר היום.

ועד ההורים של "דורות", אשר רבים מנציגיו ישבו במתח גדול באולם המועצה, הביע אכזבה וכעס רב על תוצאת ההצבעה במועצה. חלק מנציגי הוועד

הנסערים הודיעו כי אם ההחלטה תישאר על כנה, לא תתאפשר פתיחת שנת הלימודים הבאה בחטיבת "דורות".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "ליאל יודעת היטב כי ראש העירייה הלך למהלך השש~שנתי מסיבה אחת בלבד: כי הוא מאמין בלב שלם שזה מה שצריך לעשות לטובת החינוך בראשון לציון. ליאל הייתה שותפה לדיונים מההתחלה ויודעת טוב מכולם כי אין כל שיקול פוליטי מאחורי המהלך, אלא להיפך, סיכון פוליטי גדול.

"נוסיף ונציין, כי ההחלטה לשלב את 'דורות' עם הגימנסיה התקבלה לאחר בחינת כל הנתונים ושקילת כל השיקולים. בסופו של דבר, מספר התלמידים בבית הספר השש~שנתי יעמוד בסטנדרטים אותם קבענו. בכל החלטה על שינוי ישנם גורמים שמתנגדים - זהו טבעו של שינוי. אנו משוכנעים כי זהו הצעד הנכון לבית הספר ולתלמידים, ונמשיך לפעול בנחישות יחד עם כל הגורמים להצעדת החינוך בעיר קדימה".

קרדיט: טלי בנדו לאופר "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה