ד"ר שיבר שוחרר אמש ממאסרו



יוצא לחופשי: לאחר שריצה שני שליש ממאסרו השתחרר אתמול ד"ר שמעון שיבר, מנהל תיכון עמית עמל לשעבר, מראשון לציון,

מי שכיהן כמנהל בית ספר ונשלח לשנת מאסר בגין עבירות מין, זכה לניכוי שליש ויצא לחופשי. סניגורן של המתלוננות: "זו סטירת לחי עבורן". סניגורו: "אין מקום להתלהמות" ממאסר בכלא מעשיהו.

שיבר נידון לשנת מאסר בעקבות הרשעתו בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית במספר נשים, כולל תלמידתו לשעבר, אבל שוחרר לאחר 8 חודשי מאסר בקירוב, לאחר החלטת וועדת השחרורים, הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

לפני למעלה משנתיים, נחשפה ב"ידיעות ראשון" וב-mynet פרשיית החשד לעבירות מין שביצע אז מנהל בית הספר התיכון עמית עמל. שיבר הורשע בבית משפט השלום בראשון לציון בהסדר טיעון על פי הודאתו בהטרדה מינית ובמעשים מגונים בארבע נשים בבית הספר: מורה, סייעת הוראה, אם של אחד התלמידים ותלמידה קטינה בבית הספר.

 הוא גם קיבל מאסר על תנאי נוסף של 7 חודשים, חוייב לשלם 40 אלף שקל פיצויים לכל אחת מ-4 המתלוננות. לקראת סיום משפטו, בחודש אוגוסט שנה שעברה, הביע ד"ר שיבר חרטה.

 לאחר גזר הדין, מחה עו"ד דינם של מספר מתלוננות, יוסי פאר, על גזר הדין, על העונש המינורי לדבריו של שנה בלבד. לפני מספר חודשים אף הוגשה תביעה אזרחית של 2 מן המתלוננות כנגד שיבר, כל אחת מהם דורשת מליון שקל, הליך זה טרם הוכרע.

 עו"ד פאר: "תגובת הקורבנות של עלבון, שפלות, כאב קשה, זו סטירת לחי בפעם המי יודע כמה, לא מפסיק שעברו הטרדות עצמן, ולא מספיק פסק הדין הלא חמור, הוא גם מקבל פרס ויוצא בשליש לפני בגין התנהגות טובה. 8 חודשים בכלא לא הופכים אותו לאדם אחר, הוא הטריד מינית להערכתי האדם הזה זקוק לשיקום.

"סוללה של מפורסמים תמכו בו, זה לא אדם רגיל זה איש חינוך עם השפעה, לא היה צריך לשחררו לאחר עבירות כל כך קשות, היה צריך משנה זהירות, אולי אחר שנה היה משוקם אם תוכנית שיקום טובה יותר. זו חוסר אחריות של המערכת. איפה הנפגעות? זו רפובליקת בננות. אני מנהלים עכשיו משפט אזרחי, של 2 מתלוננות אולי יצטרפו עוד שתיים, אין לי דבר אישי נגדו אבל אני מוחה על ההחלטה".

 עו"ד דינו של ד"ר שיבר, עו"ד לוליק אסל מגיב: "כל העבירות שבהן הודה ד"ר שיבר ובהן הורשע הן עבירות 'מהזן החדש' כלומר כאלו שלפני מספר שנים אף אחד לא היה מעמיד אף אחד לדין. ההתלהמות של המתלוננות באמצעות עורך דינם אין לה מקום".

 קרדיט: גלעד מורג  Mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה