אותיות שמות נפטרים נגנבו ממצבות



תושב העיר הגיע לבית העלמין על מנת להשקות את העציצים על מצבת הוריו המנוחים, אז הבחין שחלק מן האותיות של שם משפחת הוריו חסר.

אלמונים השחיתו מצבות בבית העלמין הישן בראשל"צ, הסירו כתובות נחושת ופגעו בבתי נרות. חברה קדישא: "משפחות שהתלוננו הופנו למשטרה. נבחן הצבת מצלמות במקום"

בלי בושה: תושב העיר, בן 64, הגיע לבית העלמין על מנת להשקות את העציצים על מצבת הוריו המנוחים, אז הבחין שחלק מן האותיות של שם משפחת הוריו חסר.

מתברר כי מצבת הוריו היא לא היחידה שאלמונים השחיתו בבית העלמין הישן בראשל"צ. ככל הנראה מדובר בגנבי ברזל, שהפעם הסירו חלק מכתובות הנחושת מהמצבות ופגעו בבתי נרות הזיכרון בחלק מן הקברים.

בני: "מה שקרה הוא שאחת לשבוע בקיץ אני מגיע לבית העלמין. שם קבורים הוריי סבי וסבתי ודודי כדי להשקות עצים שמוצבים על הקבר. ביום חמישי

האחרון הגעתי בשעות אחר הצהריים וחשכו עיניי. ראיתי שאותיות שם המשפחה של ההורים שלי ששמם 'ברוקרשצ'יק' חסרות. הם נתלשו מהמצבה, גם נר הזכרון שהיה מוצמד בדופן האחורי של המצבה נמצא זרוק ומפורק ליד קבר סמוך. הייתי מזועזע, ראיתי מסביב שמצבות נוספות של כמה מוותיקי ראשון זכו גם הם לטיפול כזה.

 "אני עדיין לא פניתי לאף אחד, לדעתי אם זו תופעה היה רצוי שחברה קדישא תציב שם מצלמות אבטחה, שלפחות יצלמו את מי שעושה מעשים כאלו. אי אפשר לשמור על כל המצבות ולמנוע כניסה, אבל לפחות שיצלמו ויתפסו את הגנבים. אני מניח שיש משפחות אחרות שלא פוקדות את בית העלמין בתדירות שלי, כך שהם אפילו לא יודעים שקברי יקירהם חוללו בצורה כזאת. אולי הכתבה תעורר גם אותם".

חברה קדישא מסרה בתגובה: "עוד טרם פניית העיתון הגישה עמותת קדישא תלונות במשטרה על גניבת מתכות בבתי העלמין, אך המשטרה טענה כי רק בעלי המשפחות יכולות להגיש תלונה. לפיכך, כל משפחה שפנתה אלינו הופנתה במיידי להגשת תלונה במשטרה. בתוך כך נבחן הצבת מצלמות במקום".

המשטרה: "עם קבלת תלונות בנושא נעשתה פעילות סמויה במקום, ולצערינו, ללא תוצאות בשלב זה. לא ידוע על תופעה, מדובר במקרים בודדים שמדווחים ומטופלים".

קרדיט: גלעד מורג  Mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה