עיריית ראשל"צ מעכבת 1,200 דירות



בית המשפט דחה את ערעור העירייהדב- צור ואנשיו מסרבים להוציא היתרי בנייה, ו"מאיימים" לערער לעליון העיקר - לא לבנות!

העירייה נלחמת זה שנים בתוכניות של יזמים פרטיים לבנות שכונת מגורים חדשה  בית המשפט דחה לפני כחודש את ערעור העירייה נגד התוכנית - אך דב צור ואנשיו מסרבים להוציא היתרי בנייה, ו"מאיימים" לערער לעליון  העיקר - לא לבנות!  נשיא הקבלנים דורש להכניס לוד"לים גם מגרשים פרטיים ל-31,000 דירות
 
יש מצוקת דיור? המחירים מאמירים? ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ואנשיו, לא שמעו כנראה על דבר כזה. העירייה נלחמת זה שנים, מסיבות לא ברורות, נגד תוכנית של יזמים פרטיים לבנות 1,200 דירות במתחם הראשונים. לפני כחודש דחה בית המשפט המחוזי את ערעור העירייה על התוכנית, ואף נזף בה חמורות. פסק הדין לא השפיע על העירייה, המסרבת להוציא היתר בנייה.

הקרקע נמצאת בבעלות היזמים גדעון ביקל, חברות פרשקובסקי וזנטקרן ויזמים אחרים. העירייה מנצלת זה שנים כל תכסיס חוקי אפשרי כדי לעכב את הבנייה. למשל, אשתקד ערערה בפני בית המשפט המחוזי על החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את הפרויקט.

בית המשפט דחה לפני כחודש את ערעור העירייה. בית המשפט נזף בעירייה והביע תמיהה על פעולתה בנושא. בין היתר הוזכר בפסק הדין, כי בני משפחתו של עו"ד רועי בר - שהיה בעבר היועץ המשפטי של העירייה לעניין הפרויקט - פלשו באופן לא-חוקי ל-4.5 דונם בתוך המתחם. בניית הדירות הייתה מאלצת אותם לפנות את הפלישה הלא-חוקית.

בית המשפט דחה את כל טיעוני העירייה נגד התוכנית, ואף חייב אותה לשלם עשרות אלפי שקלים הוצאות ליזמים. אולם העירייה ממשיכה שלא להוציא היתרי בנייה, למרות שהתב"ע כבר אושרה שוב ושוב במוסדות התכנון. ראש העיר דב צור אומר כי ייתכן שהעירייה תערער בבית המשפט העליון על פסק הדין, ולכן היא לא תאפשר בינתיים את הבנייה.

במקביל, דרש היום (ב', 18.7.11) נשיא הקבלנים נסים בובליל מראש הממשלה בנימין נתניהו להכניס למסגרת הדיונים המואצים בוד"לים גם מתחמים בבעלות פרטית. החוק המוצע מאפשר דיונים מזורזים רק במתחמים בבעלות מינהל מקרקעי ישראל. בובליל מזכיר ארבה מתחמים פרטיים גדולים: פי גלילות לבניית 12,000 דירות, קריית מלאכי לבניית 9,000 דירות, כפר סבא ל-6,000 יחידות וקרית ביאליק לבניית 4,500 דירות. בובליל יכול להוסיף לרשימה גם את השכונה בראשון לציון.

קרדיט:  אלעזר לוין News1.co.il   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה