חנניה גיבשטיין תובע רואה חשבונו



ראש עיריית ראשון לציון לשעבר תובע 3.8 מיליון שקל בגין רשלנות נגד פירמת רואי החשבון .

ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, חנניה גיבשטיין, נגד פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן: הבוקר (ב') הגישו גיבשטיין ושתי חברות שבבעלותו תביעה נגד החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה נטען כי הפירמה שסיפקה לחברות שירותי ראיית חשבון התרשלה בעבודתה ולא הגישה מסמכים בזמן. גיבשטיין טוען כי בכך הובילה הפירמה ל"נזק כבד ביותר ובלתי הפיך" לחברותיו, ודורש פיצוי כספי של 3.8 מיליון שקל.

חברת קסלמן וקסלמן סיפקה שירותי ראיית חשבון לגיבשטיין ולשתי חברות שבבעלותו. עד לשנת 1999, נטען בכתב התביעה, נישומו החברות כחברות ש"אינן משפחתיות". בהמלצת פירמת קסלמן הגישו החברות בקשה לראות בהן "חברות משפחתיות" לצורך שנת המס 2000. רישום החברה כ"חברה משפחתית" מאפשרת ליחידים לבחור את משטר המס הנוח להם לפי צרכיהם העסקיים, כ"חברה" או כ"עצמאי".

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עוה"ד אופיר צברי, דיבון פרקש ורעות קמוס ממשרד צברי-יובל ושות', מצוין כי באותה שנה החזיקו החברות שבבעלות גיבשטיין מניות בחברה הציבורית מת"ב (מערכות תקשורת בכבלים), ובאותה שנה חולק להן דיבידנד של למעלה מ-12 מיליון שקל. אולם המעמד של החברות כ"חברות משפחתיות" עמד להסב להן נזק - היות ועל הדיבידנד חברה משפחתית משלמת מס בשיעור של 25% מכיוון שהמיסוי נעשה ברמת היחיד, וגיבשטיין הרשום כבעלים הוא הנישום.

בחברה הוחלט לבקש את ביטול מעמד החברות כ"חברות משפחתיות" ולמנוע את שיעור המס הגבוה. "החזרה ממעמד זה, תלויה אך ורק בדבר אחד", נטען בכתב התביעה, "הודעה (פשוטה וטכנית) לפקיד השומה שתוגש במועד".

קרדיט: שני מזרחי TheMarker

אולם לטענת גיבשטיין, הודעה זו לא הוגשה במועד על אף שנחתמה על ידו בזמן, וגרמה לו "נזק כבד ובלתי הפיך". בעקבות ההודעה המאוחרת לרשות המסים, נפתחו הליכים משפטיים נגד גיבשטיין והחברות שבבעלותו לגביית המס.

במהלך דיוני ההוכחות מול רשות המסים, נטען בכתב התביעה: "הסתבר לגיבשטיין ולחברות בבעלותו מעל לכל צל של ספק, שרשלנותה של הנתבעת גרידא היא ש'הביאן הלום'". בכתב התביעה נטען, כי בבית המשפט התברר שלו פירמת קסלמן היתה מודיעה בזמן לרשות המסים על חזרת החברות ממעמד "חברות משפחתיות", התוצאה הייתה בהכרח אי חיוב מס בשיעור של 25% בגין הדיבידנד.

רו"ח שאולי בן אמוץ, שותף בפירמת קסלמן וקסלמן, העיד לגבי ההגשה המאוחרת כי "לא היה בדבר משום תכנון כלשהו, אלא תוצר של עבודה אבולטרית, לא מיסויית, הכנה של דוחות כספיים, הכנת דוחות מס והגשתם במועדים מאוחרים כתוצאה מאילוצים טכניים ולא קשורים להחלטות".

בקסלמן וקסלמן דחו את בקשותיו של גיבשטיין והחברות שבבעלותו להשתתף בנזקים שנגרמו להם, ואף גבו שכר טרחה על הניסיון לתקן את הרשלנות שגרמה הפירמה. בשל כך כאמור, הגישו היום גיבשטיין והחברות תביעה נגד פירמת קסלמן בדרישה לפיצוי כספי של למעלה מ-3.8 מיליון שקל.

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה