דוקר אורי חן ז"ל מואשם בהריגה



לא הואשם ברצח מכיוון שדקר את חן פעם אחת בלבד וקיימות ראיות שביקש להזמין אמבולנס.

לבית המשפט הוגש  כתב אישום נגד וודג'ה מינליק, בן 20 מראשל"צ, שדקר את אורי חן, לוחם בחטיבת גולני, במהלך קטטה בעיר. התובעת הסבירה שהוא לא הואשם ברצח מכיוון שדקר את חן פעם אחת בלבד וכמו כן קיימות ראיות שביקש להזמין אמבולנס

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב אישום נגד וודג'ה מינליק, בן 20 מראשון לציון, שדקר למוות את החייל אורי חן במהלך קטטה באיזור הבילויים במרכז ראשון לציון לפני כשלושה שבועות. למרות שמינליק הגיע למקום כשהוא נושא שני סכינים על גופו ודקר את חן בעקבות ויכוח שהתפתח ביניהם, הוא הואשם בהריגה ולא ברצח.


על פי כתב האישום, בשעות הלילה של ה-11 בספטמבר יצא אורי חן, לוחם בחטיבת גולני, יחד עם כמה חברים לבילוי. החבורה התכנסה בבית הספר חביב בראשון לציון, וסמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר הצטרף מינליק לחבורה.

במהלך הלילה, כך נטען, התפתח דין וחשבון בין מינליק לחן ובשלב כלשהו שלף הנאשם סכין קפיצית ודקר את חן בחלק התחתון בטנו. כתוצאה מהדקירה נפצע החייל אנושות ומאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים.

לטענת התובעת, עו"ד אורלי בן ארי מפרקליטות מחוז מרכז, הסיבה להעמדתו לדין של מינליק בגין הריגה ולא רצח היא העובדה שהוא דקר את חן פעם אחת בלבד, זאת על אף שהגיע למקום עם הסכין בה דקר את החייל. לדברי התובעת, קיימות ראיות שהנאשם ביקש להזמין אמבולנס לאחר שדקר את חן.

הדוקר שוחרר מהכלא רק 3 שבועות קודם לכן
בנוסף לאישום בגין הריגה, האשימה הפרקליטות את מינליק באחזקת סכין שלא כדין, זאת לאחר שבמהלך מעצרו נתפסו ברשותו שתי סכינים מאולתרות.

עו"ד בן ארי, הדגישה כי לא ניתן להוכיח שמותו של חן נגרם כתוצאה מפעולה מתוכננת של מינליק. "כתב האישום הוגש בגין הריגה ולא ברצח, מאחר שהנסיבות האופפות את האירוע הינן כאלה שלא ניתן להוכיח שמעשה ההמתה היה אירוע מתוכנן", אמרה
בבית המשפט.

היא הסבירה כי "מדובר בדקירה אחת וישנן נסיבות העולות מחומר החקירה שמצביעות באופן ברור על עבירת הריגה ולא רצח".

מבקשת המעצר עד תום ההליכים שהגישה הפרקליטות נגד הנאשם עולה כי הוא שוחרר רק שלושה שבועות קודם לכן מבית הסוהר והוא בעל עבר פלילי עשיר בגין עבירות רכוש ואלימות, סחיטה באיומים החזקת סכין ואגרופן, ניסיון לתקיפת שוטר ועוד.

בתמונה -סמל אורי חן. צילום רפרודוקציה

באדיבות :מיכל שפירא NRG
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה