צור: "ננסה להאט את קצב הבנייה בעיר"



צור: לא התחייבתי להוריד את מחירי הדירות, נבנה דירות 3 חדרים במיליון שקל "

ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, נאבקת בצפיפות ועושה מאמצים שלא לגדול יותר - היא מונה כיום רבע מיליון תושבים, יעד אליו היתה אמורה להגיע רק בעוד 10 שנים, על פי תכנית האב של העירייה.

ראש העיר דב צור, יסגור בחודש הבא שנה בתפקיד, במהלכה כמעט הפסיקה העירייה להעניק היתרי בנייה לפרויקטים למגורים. "יש לנו כמעט 250 אלף תושבים - רצינו להגיע למספר הזה עד 2020", אומר צור בראיון ל-Bizportal. "אני בכלל לא שבע רצון מזה - אנחנו מנסים עכשיו להאט את קצב הבנייה בעיר".

לדבריו, "יש רק 20 אלף יחידות דיור בקנה שזה אומר גידול של כ-70 אלף תושבים לעיר. זה כבר מעבר לקיבולת שלנו. אחרי התכניות האלה - נעשה "פוס" ולא נאשר יותר בנייה".

צור מוכן לשלם את המחיר הזה מכיוון שצעירים רבים לא מסוגלים לקנות דירה בראשון לציון - דירות 4 חדרים בעיר נעות סביב ה-1.4 מיליון שקלים - ויש בריחה של צעירים מהעיר. "דירות 3 חדרים במיליון שקל הם ניסיון לענות למצוקת הדור השני בעיר, שרוצים לגור בראשון לציון אך יש להם קושי לקנות דירה בעיר", אומר צור.

צעירים רבים בוחרים לרכוש דירות דווקא בבאר יעקב הסמוכה, שם מחירי הדירות נמוכים בכ- 15%-20% בהשוואה לראשון לציון. "יש אוכלוסייה שלא יכולה לשלם את מחירי ראשון לציון", מודה צור.

על מנת למנוע בריחת צעירים מראשון לציון, בעירייה פועלים בימים אלה לפיתוח שטחי תעסוקה והייטק, בעיקר במרכז שורק, שם תוקם גם חנות איקאה. אך, אם תעסוקה ברמה גבוהה תשאיר בעיר צעירים, ייתכן שמחירי הדירות דווקא יעלו. "לא התחייבתי להוריד את מחירי הדירות בראשון לציון", אומר צור. "אני גם דואג להגדיל את רווחת התושבים ולשמור על ערך נכסיהם, זהו תפקידי".

באדיבות: Bizportal


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה