טקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל



בשעה 18:00,יתקיים בהיכל הספורט בגן נחום טקס לזכרו של ראש הממשלה ושר הבטחון,יצחק רבין ז"ל .

היום ,יום חמישי בשעה 18:00,יתקיים בהיכל הספורט בגן נחום טקס לזכרו של ראש הממשלה ושר הבטחון,יצחק רבין ז"ל .

הטקס ייתקיים בהשתתפות תנועות הנוער ובמעמד ראש העיר, מר דב צור.

# יצחק רבין  (1 במרץ 1922 – 4 בנובמבר 1995) היה הרמטכ"ל השביעי של צה"ל ומפקדו במלחמת ששת הימים, ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום. נרצח במהלך כהונתו כראש ממשלה בידי רוצח יהודי שהתנגד להסכמי אוסלו.

רצח יצחק רבין -רקע
 
אור ל-י"ב בחשוון ה'תשנ"ו בסביבות שעה 21:45, בתום עצרת תמיכה בהסכמי השלום בכיכר מלכי ישראל בתל אביב, בעת שצעד לעבר מכוניתו, נורו 3 יריות לעברו של רבין. הוא הובהל למרכז הרפואי תל אביב, שם נפטר כעבור 40 דקות מפצעיו. הרוצח, יגאל עמיר, סטודנט דתי בעל השקפה ימנית רדיקלית, סבר כי הסכמי אוסלו הם סכנה קיומית למדינת ישראל, וקיווה שרצח רבין ימנע את מימוש ההסכמים. עמיר נידון למאסר עולם ולעוד שש שנים (במצטבר), לאחר שהורשע ברצח ובפציעת מאבטחו של רבין. בנוסף, הורשע יחד עם אחיו חגי ודרור עדני בקשירת קשר, ונידון לעוד 5 שנים (לאחר ערעור המדינה הוחמר העונש ל-8 שנים).

לאחר מותו קבעה כנסת ישראל את יום י"ב בחשוון כיום הזיכרון ליצחק רבין. מקומות ומוסדות שונים אימצו את שמו – היישוב צור יצחק, המרכז הרפואי רבין, כיכר רבין, מחלף רבין, מרכז יצחק רבין לחקר ישראל, ואף דרך יצחק רבין. בסיס הקריה בתל אביב, נקרא גם הוא על שמו – מחנה רבין.

תערוכת צילומים לזכרו של יצחק רבין - http://www1.snunit.k12.il/rabin
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה