נעצר חשוד בביצוע רצח משפחת אושרנקו



דמיאן קרליק, שעבד בעבר במסעדת "פרמייר" , טבח בהם על רקע פיטוריו ורגשות שנאה והשפלה שצבר כלפיהם

היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחה לפענח את רצח ששת בני המשפחה: הסב אדוארד, הסבתא לודמילה, בנם דמטרי ואשתו טטיאנה, וילדיהם רויטל ונתנאל. קרליק, החשוד ברצח, נעצר כבר לפני כשבוע וחצי ויחד עימו נעצרו אשתו, הוריו וקטינה הקרובה לו בחשד לשיבוש חקירה וסיוע לאחר מעשה.

על פי החשד, תיכנן קרליק לשדוד את כספם של בני משפחת אושרנקו מביתם. בנוסף, מעריכים במשטרה כי את הטבח בילדים ובבני המשפחה ביצע על רקע פיטוריו מהמסעדה ורגשות שנאה והשפלה שצבר כלפיהם.

עובדי המסעדות הצביעו על קרליק

כבר במוצאי השבת בו בוצע הטבח המזעזע בדירת המשפחה ברחוב נורדאו בראשון לציון, הבינו חוקרי הימ"ר כי הרצח בוצע על ידי אדם שהגיע מחוץ לדירה, אולם זהותו היתה בגדר נעלם. יומיים לאחר מכן, בתום גביית עדויות ראשוניות מעובדי המסעדות בבעלות משפחת אושרנקו, הצביעו רבים מהם על קרליק - לשעבר מנהל משמרת במסעדת "פרמייר" בעיר - כמי שמצוי בסכסוך המשמעותי ביותר עם אדוארד אושרנקו ובנו דמטרי.

חוקרי הימ"ר, שמצאו בזירת הרצח דגימות ד.נ.א. של קרליק החלו לעקוב אחריו, וזיהו אותו גם בלווית בני המשפחה, אותם רצח, על פי החשד, יום קודם לכן. ביום שני בערב, עם פענוח הדגימות שנמצאו בדירה, המשיכו החוקרים במעקב ועצרו את קרליק ואשתו ביום שישי בבוקר. מאוחר יותר, עצרו החוקרים גם את הוריו ושתי קרובות משפחתו, בחשד ששיבשו את החקירה.

תפנית: שיתוף הפעולה של האשה

לאחר שלושה ימי חקירה, חלה תפנית כאשר אשת הרוצח, נטליה, החלה לשתף פעולה וסיפרה על אירועי הלילה בו ביצע בעלה, על פי החשד, את מעשי הרצח. נטליה, שעד לרצח הועסקה לצד בתה במסעדה, סיפרה לחוקרים כי לאחר שבעלה פוטר מעבודתו שם הוא החל לפתח רגשות שנאה כלפי הסב אדוארד ובנו דמטרי, והוסיפה כי הוא סובל מבעיה קשה של התמכרות להימורים.
 
נטליה גילתה לבעלה כי אדוארד מחזיק סכום כסף גדול בבית המשפחה, ולדבריה, ידעה כי דמיאן מתכנן לפרוץ לביתם ולגנוב את הכסף. בליל הרצח, סיפרה, התקשר אליה דמיאן ושאל אותה האם אדוארד ודמטרי נמצאים במסעדה, והיא ענתה לו שהם בדרכם לביתם.

על פי הידוע, הגיע קרליק לבית המשפחה ורצח קודם את הסבתא, לודמילה. כשהגיע הסב אדוארד לדירה, הוא נרצח גם כן בדקירות סכין. בשלב זה, שלח קרליק הודעת טקסט ממכשיר הטלפון של הסבתא לאם המשפחה, בו הפציר בה להגיע לביתה משום שבתה חולה. האם הגיעה ונרצחה על ידיו, ולאחר מכן שיסף קרליק בסכין את גרונות הילדים. כשהגיע האב, הוא נדקר גם כן למוות.

מאת יובל גורן ויובל אזולאי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה