ביקור שרת הקליטה בראשון-לציון



שרת הקליטה, סופה לנדבר, ערכה בשבוע שעבר ביקור בלשכתו של ראש עיריית ראשון-לציון.

שרת הקליטה, סופה לנדבר, ערכה בשבוע שעבר ביקור בלשכתו של ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור. ביקורה של השרה נפתח בקבלת פנים חגיגית, במהלכה הופיעה בפני השרה מקהלת "התקווה" של מועדון הגמלאים שבשכונת כצנלסון, בניצוחה של המנצחת מילה ברוורמן, ובליווי הפסנתרן מיכאל בורשטיין, פרופסור למוסיקה. בהמשך הביקור התקיים דיון מקצועי נרחב בנושא קליטת עולים, בו לקחו חלק ראש העירייה, ממלאי מקומו ואדים קירפיצ'וב ומוטי עג'מי, סגן ראש העירייה דוד ביטן, חבר המועצה מיכל רייף, בכירים במשרד הקליטה ובהנהלת העירייה. הדיון עסק בדרכים לשיפור וייעול מערך הקליטה בראשון-לציון.

ראש העירייה, דב צור, הציג בפני השרה לנדבר נתונים שונים אודות העיר, וסקר בפניה את הסיוע שמקבלת אוכלוסיית העולים משירותי אגף הקליטה של העירייה. בין היתר עלו בדיון סוגיות דוגמת קליטת עולי אתיופיה בעיר, עולים חדשים חד-הוריים והצורך שבהכשרות מקצועיות. ראש העירייה ציין כי בראשון-לציון 44,016 עולים, המהווים 19.3% מתושבי העיר, והוסיף כי "ראשון-לציון היא עיר שמחבקת עולים וקולטת אותם בחום.

אנו רואים חשיבות לא רק בקליטת העולים, אלא גם בשילובם בצורה הטובה ביותר בקרב האוכלוסייה הוותיקה יותר. זה לא פשוט, אך אנו עושים מאמצים גדולים לסייע להם להשתלב ולהצליח בחברה הישראלית. אין המדובר רק בהפניית תקציבים, אלא גיוס של כל המערכת העירונית לטובת הנושא – למשל השקעה בחינוך ובנוער עולה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה