טקסי זיכרון ליצחק רבין ז"ל



ברחבי העיר ראשון-לציון התקיימו טקסי זיכרון ליצחק רבין ז"ל, ביום השנה ה-14 להירצחו.

"ביום ההוא ראינו כיצד שנאה מעוורת את ערכי המוסר. כיצד די באדם אחד , שטני דיו - שבלחיצה אחת על ההדק – משנה את נתיב ההיסטוריה".

ברחבי העיר ראשון-לציון התקיימו טקסי זיכרון ליצחק רבין ז"ל, ביום השנה ה-14 להירצחו. הדברים בכותרת: מתוך נאומו של ראש העירייה, דב צור, בטקס במרכזי.

ביום חמישי האחרון התקיימו ברחבי העיר ראשון-לציון טקסי זיכרון במלאת 14 שנים להירצחו של יצחק רבין ז"ל. הטקס המרכזי, שאמור היה להתקיים ברחבת העירייה, התקיים בסופו של דבר בהיכל הספורט גן נחום עקב מזג האוויר הסוער. הטקס נערך במעמד ראש העירייה, דב צור, מ"מ ראש העירייה מוטי עג'מי, מחזיק תיק הצעירים והנוער דורון אוזן ובכירים נוספים. בטקס לקחו חלק גופי תנועות הנוער ופרלמנט הנוער בעיר.

בנאום נוקב סיפר ראש העירייה: " הייתי שם בכיכר העיר בתל אביב באותו ערב אומלל . תחילתו לא העידה על סופו. הייתה באוויר התרגשות רבה של שמחה, התלהבות מהדרך שהציג מנהיג העם, מהתקווה, מהאחדות, מהשירה המשותפת של עשרות אלפי אנשים. בשלב מסוים, לקראת סיום העצרת, עזבנו חבריי ואני את המקום שמחים ומאושרים. כשהגענו חזרה לראשון-לציון כבר לא היה לנו מנהיג, כבר נרצח ראש ממשלתנו. זהו אירוע שתמיד יהיה  חרוט בזיכרוני גם כאירוע לאומי וגם כאירוע אישי".

"בכינו גברים, נשים, מבוגרים וילדים", הוסיף צור, "הדלקנו נרות וישבנו במעגלים על האדמה, שרים בעצב, לוחשים בדמעה באלפי טקסים שאיש לא תכנן, והאבל הלאומי היה דבר מאוד אישי".

בהמשך נאומו אמר ראש העירייה כי "ביום ההוא הבנו בדרך הנוראית שהשסעים, הפלגים והאלימות בחברה הישראלית הם סכנה קיומית לנו  כחברה. שמענו את דברי ההסתה, ראינו את תמונות הנאצה, ולמרות זאת האמנו שויכוח פוליטי הוא רק מילים, ומילים פוגעות אך לא הורגות. טעינו. ראינו כיצד שנאה מעוורת את ערכי המוסר, כיצד די באדם אחד , שטני דיו - שבלחיצה אחת על ההדק – משנה את נתיב ההיסטוריה. לאחר היום ההוא, הבטחנו שלא עוד. ארבע עשרה שנים לאחר הרצח, אנו מציינים את היום הזה לא רק כדי להעלות את זכרו של יצחק רבין, אלא גם כדי להזכיר לעצמנו שיש לשמור ולהגן בחירוף נפש על יסודות הדמוקרטיה, על ערכים של סובלנות, חירות, קבלה של האחר, ערבות הדדית, ויותר מכל, על ערך החיים".

צור צוטט חלקים מנאומו האחרון של יצחק רבין בעצרת למען השלום, והדגיש כי "יותר מכל, היום הזה הוא יום של התבוננות וחשבון נפש. גם היום החברה הישראלית סובלת משסעים ופלגים, ומשלמת מחיר נורא של אלימות. מוטלת עלינו החובה, כחברה, וכאנשים פרטיים, לא לתת לאלימות לצמוח מתוך השסעים והפלגים הללו, לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. האלימות אינה סיפור מהעיתון, לא תמונת נרצחים בטלוויזיה, לא מודעת אבל על בחור צעיר שהלך לבלות שראינו על הקיר. היא קרובה, מאיימת, צפה על אדי אלכוהול. אין שתי אלימות. זו אותה האלימות שדיבר עליה רבין ביום הירצחו, היא רק פושטת ולובשת צורה אחרת. עלינו לשמור על דרכה, על חוסנה ועל דמותה של מדינת ישראל כמדינה חופשית ודמוקרטית, ולהבטיח, כי לעולם לא עוד!".

חבר המועצה דורון אוזן, מחזיק תיק הצעירים והנוער: "האלימות שגרמה לרצח הקשה הזה קיימת לצערי גם בימים אלו. האלימות, הגסות, חוסר הכבוד והפגיעה בזולת הן מהתופעות הקשות ביותר, אשר גורמות לחברה שלנו להיות חברה פחות טובה ממה שהיא באמת. כמחזיק תיק הצעירים והנוער, ובשיתוף מלא עם ראש העירייה דב צור וכל הגורמים במערכת, אנו פועלים למגר את תופעת האלימות של בני הנוער בעיר. אין לי ספק כי בני הנוער בראשון-לציון, הלוקחים חלק בפעילויות של תנועות וגופי הנוער, מחזקים את החברה שלנו בערכים, במשמעות, במסירות והתנדבות למען קהילה טובה יותר. על כל אחד מאיתנו לזכור כי דרך ארץ קדמה לתורה, "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך". על כולנו לשנס מותניים ולעודד אהבת חינם, אהבת הנתינה, העזרה והכבוד".

סגנית יו"ר פרלמנט הנוער העירוני, לידר רחמני, אמרה בנאומה: "הייתי בת שלוש, ואני לא בכיתי. אמי בכתה, ואבי, והשכנה, והרחוב, והמדינה. הייתי בת שלוש ולא הבנתי כמה זה חמור. לא ידעתי שכמה שנים קדימה אעמוד על במה זו ואייצג בני נוער בתקופה טרופה כל כך, ביום הזיכרון לאדם שהיה כל מה שאני מאמינה בו. אדם של שלום, של אהבה, של רעות, של הקרבה. אדם של אומץ, של משפחה, של אמת. לא רק יצחק רבין ז"ל נרצח באותו יום, נרצחה הסבלנות, נרצחה הדמוקרטיה. כל שנותר לי לקוות, הוא שנגיע לימים טובים מאלה, בהם בני אדם בעלי דעות פוליטיות שונות ידעו לחיות זה לצד זה, ימים בהם אלימות תהיה רק מילה רעה שכתובה במילון, לא מציאות. כך, נוכל אולי להגשים את חזונו של יצחק רבין".

צילום : עידן גרוס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה