כנס חירום בעקבות איומי רצח למנהלת ביה"ס



דב צור:"נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו להילחם בתופעת האלימות"

בעקבות מקרה איום ברצח של הורה על מנהלת בית ספר יסודי בעיר, כינס ראש העירייה, דב צור, כנס החירום למנהלים:
"נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו להילחם בתופעת האלימות"

עיריית ראשון לציון מצטרפת לקול המחאה של מורי ומנהלי בתי הספר בעיר בעקבות איומים ברצח על מנהלת בית ספר יסודי בעיר, ואירועים אחרים בהם ננקטה אלימות נגד צוותי הוראה, וכינסה הבוקר (יום ג') כנס חירום בהשתתפות כל מנהלי בתי הספר בעיר.

ראש העירייה, דב צור, אמר "הוחלט להתכנס ולקיים כנס חירום כדי לומר עד כאן! העירייה בראשותי מגבה אתכם לכל אורך הדרך. אנחנו יחד איתכם בעניין הזה ונהיה מוכנים לנקוט צעדים מרחיקי לכת כדי להילחם בתופעת האלימות. יש תחושה שהאלימות הרימה ראש, ואנחנו מתכוונים להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו למגר את הנגע הזה".

צור ציין כי בחודש הקרוב תובא לאישור מועצת העיר תכנית כוללת ומקיפה למיגור נגע האלימות, שתעסוק בהרחבה במיגור האלימות בבתי הספר.
ראש מינהל חינוך, אריאלה ישראלי אמרה: "מבחינתנו נחצה קו אדום. אתם מתמודדים עם הורים וילדים שלא מקבלים סמכות ואנחנו רוצים לשמוע מכם מה עוד אפשר לעשות. צריך לומר, מרבית ההורים אינם כאלה. בדרך כלל יש דיאלוג, אבל החשיפה וההתמודדות עם המקרים החריגים היא שלכם, ואנחנו כאן כדי לתת לכם גיבוי וסיוע".

נציגות תאי המנהלים, לבנה סביר, חגית גוטדינגר, ורד מרום ואבי קיש, אמרו: "הכנס הזה הוא מסר למערכת בכך שלא התייצבנו כהרגלנו בבית הספר ובאנו הנה. זכותו של כל מורה ומנהל להגיע למקום עבודתו ולא לחוש בסכנה. בקיץ הוכתה מנהלת של אחת מחטיבות הביניים. לאורך כל השנה מנהלים, גם בחדרי חדרים, מספרים שהם תחת איומים. השיא הגיע כאשר אחת המנהלות אוימה ברצח. החלטנו שלא עוד! הלקח מהמקרה האחרון הוא שלא צריך להשלים עם המציאות הזאת, שלא צריך להשאיר את הדברים בחדרי חדרים. תוציאו את הדברים. ברגע שנדע – אנחנו נפעל "למען יראו וייראו". יש לנו קו אדום. לא נהיה מוכנים להגיע למקומות העבודה שלנו ולעבוד תחת איומים".

נציגות תאי המנהלים הציעו שתהיה הוראה גורפת של איסור כניסת הורים לבית הספר ללא תיאום מראש, והדגישו כי ברור לכולם שאנו עוסקים בילדים, ולכן צריך יהיה להפעיל שיקול דעת בעניין, אך הכוונה היא לספק לצוות ההוראה סביבה בטוחה. "לא נשאיר מנהל לבד במאבק מול ההורים". המנהלים גם ביקשו להעביר מסר חד-משמעי שכאשר שהורים יפעילו אלימות נגד צוות ההוראה, הילדים יורחקו מבית הספר לבית ספר אחר.

ראש העירייה אמר כי מדובר בנושאים מורכבים ויש לשקול אותן בכובד ראש, והחליט להקים פורום משותף למנהלים, מורים והורים שיגבש המלצות לטיפול בנושאים שהועלו.

לכנס הגיע גם סגן מפקד מרחב השפלה, ניצב משנה חן סוריא, שציין כי המשטרה מתייחסת בחומרה בכל אירוע של תקיפת עובד ציבור, בוודאי במוסדות חינוך. נצ"מ סוריא ציין כי בשני האירועים האחרונים, להורים היה רקע קודם של אלימות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה