תכניות למרכזי עסקים ופארקי תעשייה



ראש עיריית ראשון לציון אירח את נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

ראש עיריית ראשון לציון אירח את נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש- ראש העירייה, דב צור: "אנו מקדמים היום תכניות למרכזי עסקים ופארקי תעשייה בהיקף של כ-1,200 דונם"ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אירח בשבוע שעבר (יום ד') את נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ומנכ"ל ההתאחדות יודק'ה שגב. את הביקור ליווה תעשיין מהעיר, מנכ"ל מפעלי נמרוד, וסגן יו"ר הוועד הפועל של התאחדות התעשיינים רמי טרבולסקי.

ראש העירייה הציג את תכנית הפיתוח של העיר ואת כוונתו להאט את התכניות לבנייה למגורים ולהקים פארקי תעשייה מתקדמת, היי-טק ושירותים פיננסיים. צור אמר: "כשנכנסתי לתפקידי לא הייתה תכנית מאושרת לתעסוקה בעיר, והיום אנו מקדמים תכניות למרכזי עסקים ופארקי תעשייה בהיקף של כ-1,200 דונם. המדינה נתנה לנו מתנה בדמות כביש 431 שמחבר את העיר בצורה מהירה ונגישה לכביש מס' 1, נתיבי איילון וכביש 4, לכך יש להוסיף את קו הרכבת שצפוי לעבור בעיר ב-2011, וראשון לציון הופכת להיות צומת מרכזי ונגיש". צור הדגיש, כי "מחירי הקרקע אמנם יחסית גבוהים, אך אנו פועלים להוזיל את מחירי הארנונה לתעשייה מתקדמת".

בביקור במרכז העסקים שורק, שבו מוקמת בימים אלו חנות איקאה הצפויה להיפתח בחודש מארס, אמר ראש העירייה כי "כבר בשבועות הקרובים מינהל מקרקעי ישראל ישווק קרקעות במתחם, והמקום צפוי להפוך למרכז עסקים ותעשייה מהמובילים בארץ".
נשיא התאחדות התעשיינים, מר שרגא ברוש, אמר כי "כל יזם בבואו לשקול היכן להקים את מפעלו, לוקח בחשבון שלושה שיקולים: מחיר הקרקע, מחיר הארנונה והימצאות כוח אדם איכותי. מחיר הקרקע בעיר גבוה יחסית ולכן הבנייה לגובה כדאית, זאת, יחד עם נגישות גבוהה וכוח אדם איכותי שנמצא במרכז הארץ, הופך את ראשון לציון למתאימה מאוד לתעשיית ההיי-טק. ברוש הדגיש, כי התחרות על אנשי ההיי-טק איננה בין דימונה וראשון לציון, אלא בין ישראל והודו, וישראל ורומניה. לכן, אם נוכל לעזור לכם, נעשה זאת".

השניים גם סיכמו בביקור על הקמת בית ספר טכנולוגי בראשון לציון. צור: "פיתוח פארקי תעשייה אינו המטרה. המטרה היא להשקיע את ההכנסות בחינוך  ולהגדיל באופן משמעותי את ההשקעה העירונית לתלמיד. גילינו שיש היום מחסור בחינוך טכנולוגי יוקרתי ומקצועי, ואני רוצים לתת את האלטרנטיבה הזו בעיר".

ברוש הסכים עם ראש העירייה ואמר: "אם יש דבר שהתאחדות התעשיינים משקיעה בו שהוא לא תעשייה, זה חינוך. ברוש הציג את פרויקט טו"ב – טכנאי ובגרות, ואמר שמפיילוט של 9 כיתות לפני חמש שנים, הגענו ל-100 כיתות בכל רחבי הארץ, וידינו נטויה. מדובר בפרויקט שאינו רק פרויקט שמסייע לתעשייה, אלא פרויקט חברתי ממדרגה ראשונה. ברוש סיפר, כי הוא עצמו למד בבית ספר אורט, וכי הוא אמנם למד אלקטרוניקה, אבל הכישורים הטכניים שלמד היו לו כלים לחיים". ברוש אמר כי התאחדות התעשיינים תשמח לסייע בהקמת בית-ספר טכנולוגי בראשון לציון. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה