יום הניקיון הבינלאומי בראשל"צ



ראשון-לציון ציינה את יום הניקיון הבינלאומי לשנת 2009, בשיתוף קק"ל ומרכז השלטון המקומי

היום, יום ב' (9 בנובמבר), ציינה קק"ל, זו השנה התשיעית, את יום הניקיון הבינלאומי בארץ, בשיתוף מרכז השלטון המקומי. מקק"ל נמסר כי 180 אלף מתנדבים השתתפו היום במבצע הניקיון הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל. קבוצות של תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער, תושבים, עובדי חברות שונות ועוד, לקחו חלק במבצעי הניקיון השונים ב-170 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים. עוד נמסר מקק"ל כי באירועי הניקיון בכל הארץ נאספו 1800 טון אשפה.

ביישובים השונים נערכו פעילויות חינוכיות בהם ביצעו התלמידים הפרדה בין סוגי הפסולת השונים לפי: פיקדון, פלסטיק, נייר וקרטון. בנוסף לפעילות זו, התבצעה בבתי הספר פעילות סביבתית – חינוכית, באמצעות הניידת החינוכית של אגף חינוך ונוער של קק"ל.
 
בעיר ראשון לציון נערך טקס יום הניקיון בחורשת "קליפורניה" בשדרות בן גוריון בעיר, במעמד ראש העירייה, דב צור, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, שגריר אוסטרליה בישראל ג'יימס לארסן, בכירי העירייה ובכירים במרכז השלטון המקומי. לאחר הטקס החלה פעילות ניקיון החורשה, בהשתתפות למעלה ממאה ילדים ובני נוער, מבתי הספר "ידלין", "יסוד המעלה", וממגמת איכות הסביבה בתיכון מקיף ח' בעיר.

לפעילות הניקיון קדמה פעילות בבית הספר ידלין, בהשתתפות הפמליה המכובדת, צוות בית הספר והתלמידים.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "אנו בראשון-לציון לא מסתפקים ביום ניקיון רשמי אחד, ולכן הכרזנו על שנה שלמה כ"שנת ניקיון". אנו סבורים שדאגה לאיכות הסביבה מתחילה בדבר הבסיסי – ניקיון. אנו שואפים לשפר באופן משמעותי את מצב ניקיון העיר, ומשקיעים משאבים ומאמצים רבים להשגת המטרה, בין השאר, הצבנו לאחרונה כלובי מיחזור בקבוקים, ובקרוב נכפיל את תדירות ניקיון הרחובות. אני קורא לתושבים להצטרף לתהליך, לשמור על הניקיון כל אחד בסביבתו, ולהפוך את ראשון-לציון לירוקה ונקייה יותר".

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, העניק למנהלת בית ספר ידלין , אורנה שלי, את "הקופה הכחולה" המיתולוגית של קק"ל. שטנצלר אמר: "השנה נוכחנו לדעת כי המודעות לחשיבות הניקיון הסביבתי גבוהה יותר בקרב הציבור, זאת תודות לפעילות גוברת בתחום של קק"ל והארגונים הירוקים. יחד נצעד לעולם ירוק ונקי יותר, שהוא גם עולם טוב יותר לאדם ולסביבה".

חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת, מחזיקת תיק איכות הסביבה, הוסיפה: "ההשתתפות של תלמידים בכל רחבי העיר ביום הניקיון הבינלאומי היא מאוד חשובה, אבל חשוב לזכור שהיא רק חלק מתהליך חינוכי מתמשך בגני הילדים, בבתי הספר ובקרב הקהילה, שמטרתו העלאת המודעות והפיכת הילדים ומהבוגרים לאזרחים פעילים. ראש העירייה דב צור הכריז על השנה הקרובה  כשנת הניקיון, העירייה הגדילה את התקציבים לניקיון ואיכות סביבה, עכשיו גם התושבים צריכים להירתם לתהליך ולשמור על הניקיון, למחזר ולהפריד אשפה.

שיתוף הפעולה בין העירייה לבין הגופים הסביבתיים כגון המשרד להגנת הסביבה, קק"ל, אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע, מאפשר לנו לעבות את הפעילות בתחום הזה בעיר. שמחתי לשמוע את הבטחתו של מר אפי שטנצלר, כי קק"ל יהיה חלק מההפנינג הסביבתי שלנו במסגרת שבוע איכות הסביבה בשנה הקרובה. יש למה לצפות".
 
מעיריית ראשון-לציון נמסר כי עשרות מתנדבים נאמני ניקיון יצאו ביום הניקיון הבינ"ל לרחובות העיר וחילקו מדבקות, מגנטים וחולצות לתושבים, עם הסיסמה "הולכים על ראשון נקייה". בנוסף התקיימו בכל בתי הספר וגני הילדים בעיר פעילויות ניקיון, בתוך מוסדות החינוך ובסביבתם.
 
*מצ"ב תמונות מיום הניקיון. צילום: רועי מזרחי.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה