כנס שיתוף הציבור בתוכנית המתאר



זה מוזר שנותנים לנו את האפשרות להשפיע. ואולי כך זה צריך להיות.

זה היה מוזר. מוזר ובלתי מובן. גם לי. ראש העיר וצוות של מומחים בנושא, הציגו בפנינו את תוכנית המתאר שנרקמת בימים אלה עבור ראשון לציון ותושביה.

כאמור ,הגיע צוות המומחים למסקנה שהגיע הזמן להציג את הכמעט מוגמר לתושבים ולקבל את הערותיהם לתוכנית. המבנה המיוחד של אולם בית יד לבנים ,מזכיר אתהאמפיתיאטרון האתונאי. אתונה הייתה הדמוקרטיה הראשונה בהיסטוריה,שבה התושבים נאספים ומחליטים על עתיד עירם בהצבעה.

גם כאן חולקנו לקבוצות דיון שבהם דנו בהיבטים השונים של תוכנית המיתאר,הצגנו שאלות ותהיות, וזאת לאחר שבתחילת הערב,הוצגה התוכנית בפנינו בצורה מעמיקה מספיק עבור הדיוטות כמוני.

בקבוצות הדיון קשה היה לי להתייחס לעיר עצמה כמכלול וכל הזמן רציתי להתלונן על מה שמציק לי בשכונתי. אך מנחי הדיון החזירו אותנו כל פעם מחדש למסלול של לדבר על הבעיות בהתייחסות לתכנית המתאר המוצגת.

הבנתי שחשיבותה של תוכנית זו היא ראשית כל, קיצור הליכים דרמטי לאחר שהתוכנית תאושר ע"י רשויות המדינה. כלומר, ברגע שתוגש בקשה להיתר בניה לדוגמא,ההחלטה לגבי אישור ההיתר יהיה בהתאם לתוכנית המתאר ותינתן ע"י ועדה מקומית.לא יהיה צורך לחכות לוועדה חיצונית מחוזית שחברים בה אנשים שאין להם נגיעה לנעשה בעיר.

בנוסף,ידע כל אזרח שמבקש לעבור לאזור מסוים בעיר,מה מתוכנן בסביבת האזור בעתיד,בהתאם לתוכנית המתאר. נהפוך סוף סוף לעיר מאורגנת שיהיו בידיה יותר סמכויות,יותר שקיפות,ופחות בירוקרטיה. ולכן התאמצתי ובאתי.

אני מקווה שהשפעתי במשהו כי כמעט כל קבוצות הדיון דיברו על אותם כשלים עירוניים שצריך לפתור .את כל הנאמר בערב זה,תעביר העירייה לאתר האינטרנט של העירייה ,לעיון הציבור. מפגש זה הינו השני ואינו האחרון. אני ממליץ לתושבים להתאמץ ולנסות להגיע ולהשפיע במפגשים הבאים. כמו שאמרתי בתחילה: זה מוזר שנותנים לנו את האפשרות להשפיע.

ואולי כך זה צריך להיות...
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה