קיצוץ ב- 2% בארנונה למגורים



מועצת העיר אישרה את הצעת ראש העירייה להוריד את חיוב הארנונה למגורים בשיעור של 2%

ראש העירייה, דב צור, החליט להפחית את חיוב הארנונה למגורים בעיר לשנת 2010 בשיעור של 2% לעומת שנת 2009. ההצעה טעונה את אישורם של שרי הפנים והאוצר. כפועל יוצא מהחלטה זו, ושינויי המדד במהלך שנת 2009, ישלמו תושבי העיר בתחילת 2010 (אם תאושר ההצעה) ארנונה הנמוכה ב-3.43% משנת 2009.

ראש העירייה מעריך כי העירייה תסיים את שנת 2009 בעודף תקציבי וכי גם את שנת 2010 אנו צפויים לסיים בעודף, ולכן ניתן יהיה לספוג את ההפחתה בהכנסות מארנונה ולהותיר את קופת העירייה מאוזנת. ההפחתה אמנם טעונה את אישורם של שרי הפנים והאוצר, אך גורמים במשרדים הללו הבהירו בעבר לראש העירייה, כי כל עוד העירייה נמצאת בעודף תקציבי לא תהיה מניעה לאשר הפחתה בהיקף כזה.

דב צור:"התחייבתי להפחית את נטל המס מתושבי ראשון לציון, אמרתי שזהו תהליך שדורש זמן ומאמץ, שיתבצע בהדרגה, והיום אנו רואים תוצאות. זהו רק הצעד הראשון, ובכוונתי להמשיך וליישם את תכניותיי להמשיך ולהוריד את נטל הארנונה, ובמקביל, להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבים ולבתי העסק בעיר".

על הצורך באישור שרי הפנים והאוצר, אמר צור: "אין לי ספק, שהממשלה הנוכחית, שהצהירה על הפחתת מיסים כעל אחת ממטרותיה, לא תתנגד להקלה בנטל המס על תושבי ראשון לציון. כמו כן, אני משוכנע ששר הפנים אלי ישי, הדואג לשכבות החלשות, ושר האוצר יובל שטייניץ, יעודדו הפחתה בארנונה לתושבי העיר". חשוב לציין, כי עיריית ראשון לציון המאוזנת תקציבית, אינה סמוכה על שולחן הממשלה ואינה זוכה למענקי איזון.

עוד ביקש צור להפחית בשיעור של 15% את תעריף הארנונה לבניין מגורים בשיפוצים, לבניין מגורים שיבצע חיזוק מחשש לרעידות אדמה, ולבניין שיתקין מעלית, למשך תקופה של עד שלוש שנים. הפחתה זו מיועדת לתמרץ ולעודד את תושבי העיר לשפר את חזות הבתים, לשפץ ולחזק בניינים, במיוחד בניינים ותיקים.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה