גיוס תושבים נגד רעש מטוסים



עיריית ראשון לציון מגייסת את התושבים למאבק ברשות שדות התעופה.

עיריית ראשון לציון מגייסת את התושבים למאבק ברשות שדות התעופה וקוראת להם לדווח בזמן אמת על רעש מטוסים ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "נעשה את המעקב בעצמנו, וננקוט צעדים בהתאם"

תושבי ראשון לציון סובלים בחודשיים האחרונים מרעש מטוסים, בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות. הפצרותיה של העירייה בשר התחבורה וראשי רשות שדות התעופה להפסיק החריגות לא הועילה. כעת מבקשת העירייה לגייס את התושבים למאבק וקוראת להם לדווח בזמן אמת למוקד העירוני (106) על מטרדי הרעש, בדגש על חריגות משעות עוצר הלילה בין השעות 01:50-05:50. כך תוכל העירייה לנהל מעקב מדויק אחר החריגות ולא להסתמך על נתוניה של רשות שדות התעופה, שגורמת לרעש. המוקד העירוני גם ידווח בזמן אמת, בשם התושבים, על החריגות למערכת ניטור הרעש של רשות שדות התעופה כדי לחסוך לתושב את הבירוקרטיה של הפנייה לרשות שדות התעופה.

ראש העירייה, דב צור: "מזה עשרה חודשים אנו לא מקבלים את דו"חות ניטור הרעש שהיו מקובלים בעבר בטענה שהמכ"מ לא תקין. כמו כן, בקשותינו להצבת תחנות ניטור רעש זמניות במרכז ובמזרח העיר לא נענו. על השאלה מדוע ישנן חריגות אנו לא מקבלים תשובות ברורות. נעשה את המעקב בעצמנו, נגבש את הנתונים וננקוט צעדים בהתאם".

תושבי ראשון לציון סובלים ממטרדי הרעש בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות בין השעות 05:00-08:00 בהן ממריאים המטוסים מזרחה וטסים מעל ראשון לציון. ברש"ת הסבירו לעירייה כי הסיבה היא שיפוצי המסלולים ומסלולי ההסעה. אך אם כך הדבר, שואלים גורמים בראשון לציון, מדוע החל מהשעה 08:00 ממריאים המטוסים שוב מערבה? בעבר הבהירה רש"ת כי תחילת שיפוצי המסלולים צפויה בחודש אפריל 2010, וכי עד אז כמעט ולא יהיו שינויים במסלולי ההמראה. כמו כן, שר התחבורה הבטיח כי כל שינוי במסלולים יעשה לאחר תיאום עם ראשי הרשויות.

צור: "לצערי, נודף כאן ריח רע מאוד של חוסר אמינות מצד רשות שדות התעופה שאינה עומדת בסיכומים. לא ייתכן שרש"ת עושה כרצונה בשמי ישראל ופוגעת בזכויות בסיסיות של תושבים, כמו לישון בשקט. התחושה היא שמנסים לגנוב לנו את השמיים ואני לא מתכוון לתת לזה לקרות."

יפעת מאירוביץ'-יפת, חברת מועצה מטעם סיעת הירוקים ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "תפקידנו כנציגי ציבור הוא להגן על התושבים. נעשה הכל על מנת להחזיר את הסטאטוס-קוו בנושא רעש המטוסים ולא ניתן לרשות שדות התעופה לחרוג מהסיכומים ולפגוע באיכות החיים של התושבים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה