נתניהו: "כביש 431 - תחילת המהפכה"



הכביש כולל עשרה מחלפים, למעלה מ-60 גשרים ועלותו כ-2.3 מיליארד שקל.

ראש הממשלה הצהיר בטקס חנוכת הכביש כי בכוונתו לרשת את כל המדינה בכבישים ורכבות והוסיף: "לאחר הרפורמה תכנון כביש יארך לא יותר משנה". מנכ"ל אפריקה שנכח גם הוא בטקס: "אנחנו עוברים ימים לא קלים בקבוצה וגאים להיות חלק מהפרויקט"

"בזמן שאנחנו מדברים מחירי הנדל"ן במודיעין ונס ציונה עולים, כך גם איכות החיים של התושבים. כביש 431 הוא רק תחילת המהפכה. אנחנו מתכוונים לרשת את הכל המדינה בכבישים ורכבות מהצפון ועד הדרום", אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת כביש 431.

"אנחנו נדרשים לפעול מהר. יש לנו מדינה קטנה ולא ייתכן שנדרשות כמה שעות כדי לעבור אותה לרוחבה - במקום כמה דקות, ועל כן אנחנו מבצעים מהפכה תחבורתית ענקית", אמר נתניהו. "הבסיס למהלך הזה נשען על משולש של כבישים ורכבות, קרקעות זמינות ורפורמה במוסדות התכנון".

את השינוי אחרי הרפורמה במוסדות התכנון אף אחד לא יכול לדמיין: "היום לוקח 15 שנה לתכנן כביש בישראל. לאחר הרפורמה תכנון כביש יארך לא יותר משנה".

מרביתו של כביש, באורך 22 ק"מ, נפתח לתנועה כבר בפברואר השנה, אולם משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים וזכיין הכביש – חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, החליטו לנצל את פתיחת המקטע האחרון בכביש - הקטע שבין מחלף ענבה ועוד מרכז העיר מודיעין - לטקס חנוכת הכביש.

תחילת התוואי של כביש 431 במערב בנתיבי איילון, במחלף מבוא איילון מצפון למחלף חולות, ועובר מדרום לראשון לציון ולרמלה. במחלף נשרים חוצה הכביש את כביש 6 ובמחלף ענבה את כביש 1. משם ממשיך הכביש לכיוון מודיעין-מכבים-רעות ככביש מקומי. הכביש כולל עשרה מחלפים, למעלה מ-60 גשרים ועלותו כ-2.3 מיליארד שקל.

את הפרויקט ביצעה ומנהלת חברת דניה סיבוס באמצעות חברת-הבת – נתיבי היובל. הכביש הוקם על פי מודל של PFI – פרויקט לאומי המוקם ומתופעל על ידי הסקטור הפרטי. על פי ההסכם עם המדינה, תקבל חברת נתיבי היובל מהמדינה שתי אגורות עבור כל קילומטר נסיעה בכביש, וכן 60 מיליון שקל מדי חצי שנה לאורך תקופת הפעלתו – כ-22 שנה. בהתאם לכך נמצא הכביש בבקרה מלאה של עשרות מצלמות דרך וגלאי תנועה.

קרדיט: עידו אפרתי nrg

קרדיט :צילום: יוסי זמיר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה