הרפורמה הארצית במשק המים.



ב-1 בינואר 2010 תיכנס לתוקפה הרפורמה הארצית במשק המים. המשמעות: התייקרות של עשרות אחוזים

ב-1 בינואר 2010 תיכנס לתוקפה הרפורמה הארצית במשק המים. המשמעות: התייקרות של עשרות אחוזים בתעריפי המים.

דני לב, מנכ"ל "מניב": "קורא לתושבים, דווחו על מספר הנפשות בבית כדי להימנע מקבלת חשבון מים מופרז"

ב-1 בינואר 2010 אמורה להיכנס לתוקף הרפורמה של רשות המים  במשק המים, הצפויה להעלות את מחירי המים. מנכ"ל "מניב", דני לב: "שיטת התעריפים החדשה של רשות המים מסובכת ובלתי אחידה. העירייה ותאגיד "מניב" התנגדו לה מעל כל במה אפשרית בכתב ובעל-פה. אבל לצערנו, כעת, על פי החוק, עלינו לפעול על פי השיטה החדשה".

לב מסביר כי תעריף המים יחולק לשניים: הקצבה של 2.5 מ"ק לחודש לאדם במשפחה, במחיר של 8.1 שקלים (כולל ביוב) במקום מחיר 7.13 ל- 16 מ"ק לכל המשפחה היום, ויתר המים במחיר 11.96 שקלים למ"ק, במקום 8.59 ₪ היום. המשמעות: משפחות בעלות מספר נפשות מעל הממוצע יאלצו לשלם יותר על המים. לפי שעה, מחירים אלה נכונים למחצית השנה הראשונה של שנת 2010.

ברשות המים מסבירים כי בדרך זו ייווצר תמריץ לשימוש יעיל וחסכוני במים לצד הקצאת כמות מים בסיסית בתעריף נמוך. לטענת רשות המים, צרכנים מעוטי צריכה כמעט ולא יחושו בשינוי שיטת התעריפים שכן חשבון המים והביוב שלהם כמעט ולא ישתנה. לעומת זאת, שאר הצרכנים, ובעיקר אלו הצורכים כמויות גדולות של מים יחוו עליית תעריפים של כ-10-20%.

לב מסביר כי בכדי ליהנות מההטבה של כמות מים בתעריף בסיסי לכל נפש, על התושבים לדווח לתאגיד "מניב" על מספר הנפשות המתגוררות בבית.

לב מדגיש, כי מי שלא ידווח עד ה-20.12.09, יחושב חשבון המים שלו על בסיס 1 נפש בלבד, והדבר יעלה את גובה חשבון המים בצורה מאוד משמעותית. "כבר בחודש אוגוסט שלחנו כ-70 אלף טופסי הצהרה, ועד כה קיבלנו רק 30 אלף טפסים חזרה. אני קורא לתושבים, דווחו על מספר הנפשות בבית והימנעו מקבלת חשבון מים מופרז". 

הרפורמה בתעריפים אמנם תיכנס לתוקפה רק ב-1 בינואר, אך כבר בחודש האחרון חשו כ-8,000 משפחות את היטל הצריכה העודפת, הידוע בכינויו "היטל הבצורת". גם בעניין זה מבקש לב להדגיש כי "הטלת ההיטל הינה פרי החלטת ממשלת ישראל והינה בניגוד לדעתה של העירייה ותאגיד המים "מניב". כספי ההיטל אינם נכנסים לקופת העירייה ו/או מניב אלא מועברים  אל אוצר המדינה. על פי החוק, דין ההיטל כדין כל חוב מים ועל "מניב" מוטלת החובה לגבות את ההיטל ככל חוב מים.

על השמועות באשר לביטול היטל הבצורת אומר לב כי "במידה והטלת ההיטל תוקפא החל מ – 1/1/2010 או בכל מועד אחר, הרי שסכומי היטל שחויבת בהם, עד למועד ההקפאה, אינם מתבטלים ויש לשלמם במלואם".

לב מוסיף ואומר "אני תקווה כי הצלחתי לשפוך מעט אור על הנושא גם אם אין בכך כדי להמתיק את מרירות החיובים".

לקבלת טופס הצהרה יש לפנות לטלפון רב קווי – 1-800-800-211

את טופס ההצהרה המלא ניתן לשלוח ל"מניב" באמצעות דואר, לכתובת: ראשל"צ, ת.ד. 8424 מיקוד 75183.

פקס: 03-5388551

דוא"ל: [email protected].
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה