פיצוץ צינור ביוב במתחם העסקים



מתחם העסקים באזור התעשייה הישן בראשון לציון סובל מהצפות ביוב חוזרות ונשנות.

ראשל"צ בתקשורת- המדור שאוסף מכל אמצעי התקשורת ידיעות הקשורות לראשל"צ והסביבה ועורך אותם עבורכם.

מתחם העסקים באזור התעשייה הישן בראשון לציון סובל מהצפות ביוב חוזרות ונשנות. העירייה הודיעה שתבצע תיקון ותתבע את הוצאותיה מהבעלים, כיוון שמדובר בשטח פרטיבעלי עסקים רבים באזור התעשייה הישן בראשון לציון חסמו בשבוע שעבר את הגישה למתחם העסקים, בשל הביוב הסמוך שעלה על גדותיו והציף את האזור כולו.

"זה היה פשוט מצחין, אי אפשר היה לעבוד ככה. נאלצתי לשחרר את העובדים הביתה כיוון שהסירחון היה מוגזם. לקוחות לא יכלו להיכנס ואנחנו לא יכולנו לנשום. אנחנו חיים עם הסיוט הזה בכל פעם שיורד גשם, ואף אחד לא נותן לנו פתרון", סיפר השבוע משה, בעליה של חברת גריז מערכות הנמצאת במתחם.

לפני כשנה אירע מקרה דומה במקום. עם הגשמים הראשונים, עלה הביוב על גדותיו והציף את המתחם כולו. כיוון שהשטח מצוי בבעלות פרטית ולא בבעלות עיריית ראשון לציון, נמסר אז לבעלי העסקים כי "מניב" אחראית רק על תיקון תקלות בקווי מים וביוב עירוניים. עם זאת בצעד נדיב, נשלחה מטעם העירייה ביובית למקום ופתחה את הסתימה בביוב.

עוד נמסר לפני שנה כי "הקו שייך לאחד משני בעלי המגרש. האחריות לתיקון צינור הביוב והחלפתו על בעלי המגרש ו/או בעלי המתחם והעסקים, ועליהם להחליף הקו במיידי. במידה ויסרבו ולא ייעתרו לטיפול מהיר והחלפת קו הביוב הפרטי הנמצא באחריותם ובשטח הפרטי הנמצא בבעלותם, תועבר תלונה בנדון למשרד להגנת הסביבה ולמשרד הבריאות המחוזית". 

מאז דבר לא קרה והתקלה לא תוקנה, וכאמור שוב עם הגשמים הראשונים חזרו בעלי העסקים לסבול ממצוקה תברואתית, אסתטית וכלכלית.

אכן קיבלנו מספר פניות

ביום רביעי שעבר, לאחר אין ספור פניות ל"מניב", שיגרו בעלי העסקים מכתב לראש העירייה דב צור. "הבעיה אינה מאפשרת לנו לנהל את העסקים בצורה נאותה, במקום יש ריח חריף של שפכים. פנייתנו ל'מניב' נענית שהמדובר בשטח פרטי, אך מכיוון שהביוב נשפך בכביש המדובר בבעיה ציבורית".

יום לאחר פנייתם לצור, קיבלו בעלי עסקים התראה בה נכתב כי הם נדרשים לתקן את פריצת הביוב, ובמידה ולא יקרה כך, תבוצע אכיפה על ידי מתן דוחות. בעלי המתחם התעלמו מההודעה ומהתגובה "האטומה" לדבריהם לה זכו מהעירייה, והחליטו לבצע פעולה קיצונית בדמות חסימת הגישה למתחם. "הם חוזרים כל הזמן על הטענה שהשטח הוא פרטי, אז החלטנו לגדר את המתחם וסגרנו אותו כך שאף תושב לא יוכל להיכנס לאף חנות, גם לאלו הרחוקות יותר שלא סובלות מהמפגע. אם השטח פרטי אנחנו לא מעוניינים שייכנסו אליו במצב הזה", הסביר משה.

המחאה עשתה את שלה, ולמקום הגיע חבר המועצה אייל מושייב האחראי על שיפור פני העיר. "לאחר שאייל ראה את המצב הקשה במקום, הוא ביקש מ'מניב' להגיע שוב עם הביובית ולפתוח את הסתימה, אבל כרגיל, הם נתנו אקמול אבל לא טיפלו בבעיה עצמה. הגשם הבא יציף את הביוב מחדש".

טליה סומך, דוברת עיריית ראשון לציון, מסרה בתגובה: "המוקד העירוני אכן קיבל מספר פניות על בעיית ביוב בשטח פרטי במתחם העסקים הנמצא בסמוך לסופר יינות ביתן. ככלל, העירייה וחברת 'מניב' לא מבצעות תיקונים ו/או פתיחת סתימות ביוב בשטחים פרטיים, שכן אחריות אחזקת השטח הפרטי הינה על בעל הנכס.

במקרה המדובר רשמה העירייה כנגד בעלי הנכס ממנו נגרם המטרד מספר דו"חות. יצוין, כי משך כל התקופה בה פרץ הביוב במקום בוצעו שטיפות של הכביש על ידי חברת 'מניב' ופוזרו ריחנים. מאחר שבעל הנכס הפרטי לא הסיר את המפגע בפרק זמן סביר, ונרשמו כנגדו שלושה דו"חות, החליטו מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, ומנכ"ל 'מניב', דני לב, לבצע את התיקון הנדרש ולתבוע הוצאותיו בבית משפט. אנו מצרים על הסבל שנגרם לציבור ולבעלי העסקים, אולם מבקשים להבהיר כי על בעלי הנכסים לקיים חובתם ולשמור על תחזוקת רכושם כנדרש, מבלי לפגוע באיכות החיים של תושבי העיר והבאים בשעריה".

קרדיט: ורד עוזיאל -זמן ראשון
צילום: שחר ברייננברג


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה