מוקד עירוני מציל חיים



במוקד הצליחו למנוע התאבדות נער בן 16 ולמצוא ילדה בת 6 שנעדרה מביתה.

תגובה מהירה של המוקד יחד עם פעילות מיידית בשטח של החברה לביטחון, הצליחו למנוע  התאבדות נער בן 16 ולמצוא ילדה בת 6 שנעדרה מביתה.

ביום שבת אחר הצהריים התקבל במוקד העירוני דיווח על נער בן 16 שנעדר מביתו. הנער, הידוע כבעל נטיות אובדניות, הודיע שהוא בדרכו לחוף הים והוא מתכוון להתאבד בבליעת כדורים. ברגע קבלת האירוע הזניקו מוקדניות המוקד העירוני את צוותי החברה לביטחון, בראשותו של מנהל אגף סיור ושיטור, מר אשר חן,  לחוף ראשל"צ ולחוף פלמחים לצורך ביצוע סריקות אחר הנעדר.

במקביל עדכנו את המשטרה לגבי האירוע ותיאמו חבירה בין חבריו של הנער שסרקו את אזור הים, אביו של הנער ופקחי החברה לביטחון. לאחר כשעתיים של סריקות התקבל דיווח שהנער יצר קשר עם אחותו, הודיע לה שבלע כדורים והוא נמצא בתחנה המרכזית החדשה. המוקדנית הפנתה למקום את פקחי החברה לביטחון שהגיעו תוך מס' דקות, איתרו את הנער ועיכבו אותו עד להגעת המשטרה וצוות מד"א. אביו של הנער הגיע גם הוא למקום והנער פונה לבדיקות בביה"ח אסף הרופא.

מנהל המוקד העירוני גלעד פינקלשטיין: "ערך חיי האדם הינו ערך מקודש בהפעלת המוקד העירוני. אנו מטפלים בשגרה בעשרות אירועים חריגים כדוגמת תאונות דרכים, שריפות בדירות, ניסיונות אובדניים ועוד, שיתוף הפעולה באירוע זה בין גורמי העירייה לגורמי המשטרה ופריסת הכוחות המשותפת סייעו לאיתורו של הנער והשבתו לחיק משפחתו".

המקרה של הנער בן השש עשרה לא היה המקרה היחיד שהעסיק את אנשי המוקד בסוף השבוע. ביום שישי בשעות הצהריים התקבל במוקד העירוני דיווח על ילדה בת 6 אשר לא חזרה לביתה לאחר הלימודים. תחקור ראשוני של עובדי המוקד העירוני העלה כי מדובר בילדה אחראית שאינה נוטה להיעלמויות. מיד שוגרו למקום פקחי החברה לביטחון, בראשותו של מנהל אגף סיור ושיטור, מר אשר חן, אשר החלו בביצוע סריקות ברחבי השכונה.

תורני העירייה מהמחלקות השונות הוקפצו אף הם על מנת לסייע בחיפושים. צוות המוקד העירוני ניהל את מבצע החיפושים תוך שמירת קשר הדוק עם גורמי המשטרה, הנהלת ביה"ס והורי הילדה. לאחר למעלה משעה של חיפושים אותרה הילדה על ידי פקח יחידת האכיפה יגור קפרנוב, לא רחוק מביתה כשהיא בריאה ושלמה והוחזרה להוריה. קפרנוב:"חשתי הקלה עצומה כשזיהיתי את הילדה בהתאם לתיאור שהועבר לי על ידי המוקד העירוני, אני שמח שבמסגרת עבודתי ניתנה לי האפשרות לעזור ולסייע במציאתה".

מנהל המוקד העירוני גלעד פינקלשטיין: "העירייה פעלה תוך שיתוף פעולה בין הגורמים השונים: המוקד העירוני, החברה לביטחון, המשטרה, מינהל החינוך ועובדי המחלקות השונות, כאשר טובת הילדה ושלומה עומדים בראש מעיננו, אנו שמחים שיכולנו לסייע במציאת הילדה הודות לשיתוף פעולה ופריסה נכונה של הצוותים בשטח".
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה