חשש מפדופיל בשכונת אברמוביץ'



תושבי שכונה אברמוביץ' "הטילו סגר" על ילדיהם, מחשש שהפדופיל יפגע בהם.

שלוש תלונות הוגשו למשטרה על ידי הורים לילדים בשכונת אברמוביץ'. תושבי השכונה "הטילו סגר" על ילדיהם, מחשש שהפדופיל יפגע בהם. המשטרה חקרה אדם עם עבר בעבירות מין ושחררה אותו למעצר בית. כרגע אין חשודים נוספים, והתושבים חוששים: "אלה חיים של פחד"

חוששים ומחפשים: ילדי שכונת אברמוביץ' והוריהם נמצאים בחודש האחרון בסגר מרצון, בעקבות דיווחים על מקרי פדופיליה ברחובות השכונה ובגניה הציבוריים. ההורים מגוננים על ילדיהם ואוסרים עליהם לצאת מהבתים, תוך שהם מנסים לאתר את האיש שהצליח לפתות את ילדיהם ללכת לביתו ולפעול על פי הוראותיו.

עדויות ההורים והילדים הולכות ומצטברות, אך עדיין לא ברור אם מדובר באדם אחד או בשניים. ברחובות השכונה הוצבו שלטי אזהרה מהסכנה, ובתחנת המשטרה מתייצבים עוד ועוד הורים וילדים. בזה אחר זה, מספרים הילדים להורים המודאגים על מה שראו בחודש האחרון. דיווחים של מספר ילדים על גבר שניסה לפתותם ולהכניס אותם למכוניתו הגבירו את חששות ההורים והכניסו אותם לבהלה. "אני מקווה שהמשטרה תמצא אותו כמה שיותר מהר ואני אוכל סוף כל סוף לצאת עם הילדים שלי מהבית", אמרה לנו תושבת השכונה.

שכונת אברמוביץ' היא מהוותיקות בעיר ובשעות הצהריים ואחריהן שוררת המולה רבה ליד גני הילדים ובתי הספר במקום. אם מהשכונה אומרת: "גן השעשועים עמוס פה אחר הצהריים. הילדים יוצאים מבתי הספר, יש הסעות של בתי ספר, הרחוב פה מפוצץ החל משעה אחת ועד שעה שלוש".

שגרת החיים המאפיינת את התושבים בשכונה הופרה בחודש האחרון, עם הגיע הדיווחים על שוטטות של אדם, המשכנע ילדים לחבור אליו וכביכול להשתעשע איתו ביחד. "אני לא יודעת אם זה פדופיל או מישהו שאוהב להיות עם ילדים ומציע להם להיות איתו", אומרת אחת האמהות על מה שמתרחש בגן השעשועים, אליו נהגה לצאת מדי יום עם שני ילדיה, בני ארבע ושש. אסיפות הורים ומפגשים על האמהות בגן השעשועים המרכזי בשכונה העצימו את החששות מהאלמוני המשדל ילדים קטנים, והפכו לשיחת היום.

מספר הורים דווחו למשטרה על הדברים ששמעו מילדיהם. אחת התושבות סיפרה, כי כשדיווחה למשטרה אמרו לה: "אם את רואה מישהו ברכב ואת מגלה משהו חשוד כלפיו, אז תתקשרי אלינו מיד". תשובות המשטרה לא סיפקו את ההורים. הם מרגישים שבחודש האחרון אין הם חייהם כמו קודם לכן. מי שסובל במיוחד מהמצב הם הילדים. במקרה הטוב מרשים להם לצאת לחצר ביתם, בלוויית הוריהם המודאגים.

שיחת היום של ההורים הגיעה לאוזניה של תושבת השכונה, ח"כ אנסטסיה מיכאלי. היא ביקשה מהמשטרה לקבל רשימת גורמים העלולים להוות סכנה לציבור וידועים כבעלי עבר בתחום של עבירות מין. לדבריה, היא שמעה מחברתה על המתרחש בשכונה. "בנה של אנסטסיה היה אצלנו", מספרת החברה, "הוא רצה ללכת הביתה ואני לא הרשיתי לו ללכת בחושך כי היה כבר מאוחר בערב, אז התקשרתי אליה להגיד לה ומזה נמשך הטיפול", מספרת חברתה של חברת הכנסת.
 
מיכאלי הופתעה מתגובות המשטרה והגורמים אליהם פנתה בעירייה והבינה שלא יינתן לה מידע קונקרטי על הפעילות לתפיסת הפדופיל. היא אמרה: "תושבי העיר צריכים להיות מודעים לבעיות הביטחון בעיר ובעיקר כשזה נוגע לביטחון ילדינו. היה פה חוסר תפקוד של הרשויות, כשאף אחד לא מעדכן אותנו מה קורה".

עוד אמרה ח"כ מיכאלי: "ברגע שהיו מקרים וזה הגיע אלי כי הילדים שלי מסתובבים בשכונה, אז אני מצפה מהמשטרה לשתף פעולה עם התושבים. בצורה הזאת הטיפול יהיה הרבה יותר מהיר ויעיל. בינתיים הילדים מוגבלים ולא יכולים לצאת מהבית".

קצין החקירות במשטרת ראשל"צ, רפ"ק שוקי גולדשטיין, מסר שהחשוד בביצוע המעשים שדווחו בשכונת אברמוביץ' נעצר ביום שני השבוע. אולם כאמור, לאחר שקבוצת ילדים לא הצליחה לזהותו כמי שביצע את המקרים המדווחים, הוא שוחרר למעצר בית והחקירה בנושא נמשכת. 
 
קרדיט: גיל סימה  mynet

הכתבה המלאה מתפרסת בסוף השבוע ב"ידיעות ראשון".
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה