תושבים נגד מערכת הכריזה של חב"ד



תושבי מזרח ראשל"צ סובלים למעלה משנה ממערכת כריזה המודיעה מידי שישי על כניסת השבת

ראשל"צ בתקשורת- המדור שאוסף מכל אמצעי התקשורת ידיעות הקשורות לראשל"צ והסביבה ועורך אותם עבורכם.
 
תושבי מזרח ראשל"צ סובלים למעלה משנה ממערכת כריזה המודיעה מידי שישי על כניסת השבת. שכן: "זו מערכת של רמקולי כריזה עוצמתיים, ממש כמו מואזין". העירייה: "הנושא בבדיקה"

 
ורד עוזיאל | 4/12/2009

מערכת כריזה של בית חב"ד המופעלת מדי שבוע לפני כניסת שבת במזרח ראשון לציון, מעוררת את זעמם של השכנים במקום, שמנוחת יום שישי שלהם נהרסת לחלוטין בגללה.
 

קבלת שבת.
קבלת שבת. צילום ארכיון: הרצל שפירא


לדבריהם, מאז יולי אשתקד אז הותקנה המערכת, מדי יום שישי, עשר דקות לפני כניסת השבת, נשמעת מנגינה יהודית ברחבי האיזור, ולאחר מספר שניות של ניגון מודיע הכרוז על טקס הדלקת נרות שבת הקרב ובא. בתום הודעתו נמשך הניגון עוד כחמש דקות, "בווליום חזק במיוחד", לדברי תושב השכונה.

אחד מהתושבים מספר כי כבר לפני שנה יזם יחד עם שכנים נוספים פנייה למספר גורמים במטרה להפסיק את המטרד. "עוצמת הכריזה עוברת את גבול המותר", הוא אומר בכעס, "וגורמת לחוסר שקט ופרטיות. התלוננתי במשטרת ראשון באוגוסט כבר לפני שנה אך פנייתי לא הועילה".

חוזר על עצמו כל שבוע

לדברי אותו תושב חודשיים מאוחר יותר פנו תושבי האיזור למשטרה הירוקה, אך גם פנייה זו נפלה על אוזניים ערלות. "מידי ערב שבת או חג, כעשר דקות לפני מועד כניסת השבת או החג, מפעילים אנשי חב"ד את מערכת הכריזה מבית הדירות בעוצמה אדירה אשר חודרת לבתינו ולגופנו. זו מערכת של רמקולי כריזה עוצמתיים, זה ממש כמו מואזין וזה חוזר על עצמו כל שבוע מחדש". בעקבות התלונות הרבות, הוסרה לפני מספר חודשים מערכת הכריזה מבניין הדירות בצומת

הרחובות יהודה הלוי ופינסקר והועברה למקום סמוך, אולם לדברי התושבים עדיין מדובר ברעש מוגזם. "זה פשוט בלתי נסבל, אתה יושב ביום שישי בסלון ופתאום רעש מחריש אוזניים", אומר תושב השכונה, "זו ממש כפייה".

עד כה לא הצליחו התושבים להביא לקיצור משך הכריזה או להחלשת עוצמת הקול. "נניח שהם רוצים להודיע על כניסת השבת, מדוע במשך שש דקות עם שיר מלא?", שואל שכן נוסף.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי הנושא בבדיקה.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה